W środę w Terminalu Promowym w Świnoujściu miał miejsce przeładunek bardzo nietypowego ładunku. Szyny o długości 120 i 60 m zostały załadowane na prom Polonia, na którym wyruszyły w podróż do Szwecji.
Najdłuższy skład wagonów miał 140 m i przewoził szyny o długości 120 m w jednej całości. Mniejsze składy przewoziły szyny o długości 60 m (również w całości).
Był to pierwszy w historii przeładunek takiego nietypowego ładunku.
Terminal Promowy Świnoujście obsługuje 12 rejsów na dobę. W porcie promowym cumują jednostki trzech armatorów. Promy Unity Line (spółka należąca do PŻM i Euroafrica) pływają do Ystad i Trelleborga, Polferries (Polska Żegluga Bałtycka) realizuje połączenia do Ystad; TT Line (spółka niemiecka) operują na linii Świnoujście–Trelleborg.
Przez Terminal Promowy Świnoujście w ubiegłym roku przeszło ponad 5 mln 865 tys. ton ładunków drobnicowych, nieco więcej niż w 2023 r. Wznowiono przeładunki intermodalne i transport wagonów kolejowych. Na promy wjechały ponad 433 tysiące ciężarówek.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania