25 października br. ze stoczni Remontowa Shipbuilding SA w Gdańsku na próby morskie wypłynął kolejny prom hybrydowy o napędzie elektrycznym dla norweskiego armatora Norled – Mannheller. To trzecia z serii czterech jednostek zamówionych w polskiej stoczni w 2018 roku.
Po powrocie z prób prom zostanie m.in. umyty, odświeżony i przygotowany do przekazania armatorowi, co ma nastąpić w 46 tygodniu.
– Po dopłynięciu do Norwegii, armator zamontuje na pokładzie pasażerskim swoje ostatnie urządzenia, a kilka dni później prom trafi na linię Mannheller – Fodnes, gdzie rozpocznie pracę – wyjaśnia Piotr Alboszta kierownik projektu.
Pod koniec czerwca br. stocznia Remontowa Shipbuilding SA przekazała armatorowi pierwszy prom, który na linię Festøya – Solavågen wszedł w połowie lipca br., drugi zaś wypłynął do Norwegii w połowie sierpnia. Oba bezawaryjnie kursują pomiędzy portami.
Projekt promów wykonało biuro projektowe LMG Marin, zaś dokumentację roboczą Remontowa Marine Design & Consulting (RMDC) z grupy Remontowa Holding. W ich budowę zaangażowane są także inne spółki tej grupy (Remontowa Electrical Solutions, Remontowa Hydroster Systems, Remontowa Coating & Equipment i Remontowa Lighting Technologies).
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española