Stocznia Gdańsk S.A. niedługo odzyska swoją historyczną nazwę. Co za tym stoi?
Władze Stoczni Gdańsk S.A. opublikowały niedawno plan połączenia owej stoczni ze Stocznią Gdańską sp. z.o.o. Według zarządu przedsiębiorstwa, dzięki temu działaniu nastąpi maksymalizacja konkurencyjności Grupy Przemysłowej Baltic, w której skład wchodzą spółki, na obecnym rynku. Planowane jest także osiągnięcie synergii na polu działalności stoczniowej oraz w segmencie energetyki wiatrowej.
Połączenie nastąpi na podstawie art. 492, par. 1 pkt 1 KSH, poprzez przeniesienie całego majątku Spółki Przejmowanej (Stocznia Gdańsk S.A.) na spółkę Przejmującą (Stocznia Gdańska sp. z.o.o.) (połączenie przez przejęcie.
Stocznia Gdańsk sp. z.o.o. oraz Stocznia Gdańsk S.A. zawarły umowy dzierżawy swoich przedsiębiorstw lub ich części z ustalonymi wyłączeniami na rzecz spółki z grupy kapitałowej spółki Grupa Przemysłowa Baltic sp. Z.o.o. tj. na rzecz Baltic Operator sp. z.o.o. Umowny okres dzierżawy został ustalony w umowach dzierżawy na minimum 3,5 roku, który to okres może zostać przedłużony o kolejne 7 lat. - mówi dokument.
W tym miejscu warto przypomnieć, że w 1996 roku Stocznia Gdańska została postawiona w stan upadłości, po czym na podstawie byłego przedsiębiorstwa utworzono Stocznię Gdańską - Grupa Stoczni Gdynia SA, a od 2006 roku - Stocznię Gdańsk SA.
Jak wynika z pisma, głównym celem połączenia spółek jest:
Uproszczenie struktury organizacyjnej grupy kapitałowej. poprzez połączenie Stoczni Gdańskiej sp.zoo oraz stoczni Gdańsk S.A., których właścicielem jest Grupa Przemysłowa Baltic sp. z. o. o. W wyniku połączenia zwiększona zostanie przejrzystość struktury kapitałowej grupy oraz uzyskany zostanie efekt synergii, poprzez poprawę rentowności połączonych spółek.
Grupa Przemysłowa Baltic
została powołana w kwietniu tego roku przez Agencję Rozwoju Przemysłu.
To holding, pod szyldem którego działają firmy z branży stoczniowej i
morskiej energetyki wiatrowej: Stocznia Gdańsk, GSG Towers, Baltic
Operator, Energomontaż Północ Gdynia. Holding ma na celu zwiększyć
konkurencyjność spółek i szanse na udział w realizacji polskich
inwestycji z zakresu morskiej energetyki wiatrowej oraz w zamówieniach
na jednostki morskie dla polskich armatorów.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów