W ostatnich tygodniach można zaobserwować wzmożony ruch jednostek handlowych w Porcie Kołobrzeg. Tylko w miesiącu sierpniu wolumen przeładunków w Porcie Handlowym wyniósł blisko 15 000 ton.
Przeładowywane były przede wszystkim kłody drewniane, kruszywo, pellet czy nawozy. Warto nadmienić, że funkcja handlowa realizowana jest po wschodniej stronie portu. Posiada pełną infrastrukturę w skład której – poza specjalnie do tego celu przystosowanymi nabrzeżami – zaliczamy magazyny, hale o powierzchni składowej ok. 6 tys. m², elewatory zbożowe o pojemności ok. 6 tys. ton oraz bocznicę kolejową.
Ponadto port dysponuje suprastrukturą niezbędną do przeładunków, m. in. dźwigi, ładowarki, sztaplarki i ciągniki. Łączna powierzchnia terenów składowych wynosi ok. 50 tys. m² zaś powierzchnia biurowa 2 tys. m². Wielkość jednostek handlowych, jakie mogą być obsługiwane w Porcie Kołobrzeg, wynosi 100 metrów długości, 15 metrów szerokości oraz zanurzenie do 5 metra.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął