W ostatnich dniach można zaobserwować wzmożony ruch jednostek handlowych w Porcie Kołobrzeg. W kołobrzeskim porcie roczny wolumen przeładunków wynosi ok. 300 tys. ton, przeładowywane są przede wszystkim kłody drewniane, kruszywo, pellet, nawozy oraz ryby.
Funkcja przeładunkowa portu stanowi istotny element systemu transportowego na szlakach transportowych prowadzących między północną a południową Europą. Uwarunkowania geograficzne oraz posiadany potencjał infrastrukturalny tworzą solidny fundament do prosperowania dla wielu gałęzi gospodarki.
Statki Ingeborg Pilot (1850 ton wapna nawozowego), Eems Star (1000 ton nawozu) oraz Lady Adele (2347 ton nawozu) to tylko wybrane, które odwiedziły kołobrzeski port w ostatnich dniach lipca. Liczba przeładunków będzie systematycznie wzrastać, bo już w najbliższych dniach na nabrzeżu węglowym zacumuje Eric Hammann, którego celem będzie załadunek 1200 ton pelletu.
Iran będzie korzystał z portów morskich na Kubie
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny
Burmistrz Hamburga do portowców: nie wikłajcie się w przemyt narkotyków
Duński port ze zgodą na pogłębienie, bliżej do stania się bazą NATO
Do prokuratury w Szczecinie wpłynęło zawiadomienie dot. nieprawidłowości w zarządzie portów
Na Białorusi bez zmian. Dyrektor spółki, która wybuduje białoruski port w Rosji, do niedawna siedział w więzieniu