W ostatnich dniach można zaobserwować wzmożony ruch jednostek handlowych w Porcie Kołobrzeg. W kołobrzeskim porcie roczny wolumen przeładunków wynosi ok. 300 tys. ton, przeładowywane są przede wszystkim kłody drewniane, kruszywo, pellet, nawozy oraz ryby.
Funkcja przeładunkowa portu stanowi istotny element systemu transportowego na szlakach transportowych prowadzących między północną a południową Europą. Uwarunkowania geograficzne oraz posiadany potencjał infrastrukturalny tworzą solidny fundament do prosperowania dla wielu gałęzi gospodarki.
Statki Ingeborg Pilot (1850 ton wapna nawozowego), Eems Star (1000 ton nawozu) oraz Lady Adele (2347 ton nawozu) to tylko wybrane, które odwiedziły kołobrzeski port w ostatnich dniach lipca. Liczba przeładunków będzie systematycznie wzrastać, bo już w najbliższych dniach na nabrzeżu węglowym zacumuje Eric Hammann, którego celem będzie załadunek 1200 ton pelletu.
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Kanał Dębicki i inne projekty inwestycyjne zapewnią Portowi Szczecin nowe możliwości działania
Kongres Polskie Porty 2030. Terminalom nie brakuje wyzwań
Nie powstanie trzeci pas na Obwodnicy Trójmiasta. Ministerstwo ma inną koncepcję
Aktywna Plaża z Portem Gdynia, czyli święto siatkówki plażowej za nami
190 tys. zł na zakup drona podwodnego dla Portu Gdańsk