W gdańskiej stoczni Marine Projects Ltd. powstał częściowo wyposażony kadłub statku rybackiego Nord Fugløy. W czwartek 15 grudnia opuścił on dok i popłynął na holu do Norwegii.
Wykonany przez Marine Projects Ltd. częściowo wyposażony kadłub statku rybackiego został 9 grudnia wprowadzony do pływającego doku i zwodowany, a następnie, 15 grudnia, opuścił stocznię i popłynął do Norwegii na holu holownika Bestla. Na miejscu, w stoczni Larsnes Mek. Verksted AS jednostka zostanie wykończona.
Statek rybacki został zamówiony przez norweskiego armatora Camaro Fiskeriselskap AS, do którego trafi wiosną. Mierzy 50,7 m długości i 12 m szerokości. Na pokładzie jest 11 kabin przeznaczonych dla 14 członków załogi.
Nord Fugløy to kolejna kooperacja między Marine Projects i norweską Larsnes Mek. Verksted. W ciągu ostatnich miesięcy polska stocznia zwodowała i przekazała norweskim kolegom częściowo wyposażone kadłuby innych statków, jak 80-metrowego transportowca ryby żywej Orca Yka dla armatora z Chile i nieco większego Ro Senja dla armatora z Norwegii.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth