W gdańskiej stoczni Marine Projects Ltd. powstał częściowo wyposażony kadłub statku rybackiego Nord Fugløy. W czwartek 15 grudnia opuścił on dok i popłynął na holu do Norwegii.
Wykonany przez Marine Projects Ltd. częściowo wyposażony kadłub statku rybackiego został 9 grudnia wprowadzony do pływającego doku i zwodowany, a następnie, 15 grudnia, opuścił stocznię i popłynął do Norwegii na holu holownika Bestla. Na miejscu, w stoczni Larsnes Mek. Verksted AS jednostka zostanie wykończona.
Statek rybacki został zamówiony przez norweskiego armatora Camaro Fiskeriselskap AS, do którego trafi wiosną. Mierzy 50,7 m długości i 12 m szerokości. Na pokładzie jest 11 kabin przeznaczonych dla 14 członków załogi.
Nord Fugløy to kolejna kooperacja między Marine Projects i norweską Larsnes Mek. Verksted. W ciągu ostatnich miesięcy polska stocznia zwodowała i przekazała norweskim kolegom częściowo wyposażone kadłuby innych statków, jak 80-metrowego transportowca ryby żywej Orca Yka dla armatora z Chile i nieco większego Ro Senja dla armatora z Norwegii.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów