Fińska stocznia RMC przekazała już nowy prom MyStar zamawiającej spółce Tallink Superfast, będącej częścią estońskich linii Tallink Grupp. W budowie promu udział miały polskie stocznie.
MyStar to prom pasażersko-samochodowy o długości 212 metrów i tonażu 50 629 ton. To największy projekt dotychczas zrealizowany przez fińską RMC. Jednostka operuje dzięki dwupaliwowym silnikom (olej napędowy + LNG). Prom dysponuje 46 kabinami pasażerskimi, ale może zabrać na pokład aż 2800 pasażerów.
W budowie promu uczestniczyły polskie stocznie. W 2020 roku Holm Construction oraz Marine Projects wykonały po stalowym bloku na potrzeby MyStar. Każdy z nich mierzył 30,6 metra szerokości i 9,9 metra wysokości. Bloki zostały przetransportowane do Finlandii latem 2020 roku.
W swój dziewiczy rejs MyStar wyruszy 13 grudnia. Prom będzie operował na trasie łączącej stolice Finlandii i Estonii – Helsinki i Tallin.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek