Fińska stocznia RMC przekazała już nowy prom MyStar zamawiającej spółce Tallink Superfast, będącej częścią estońskich linii Tallink Grupp. W budowie promu udział miały polskie stocznie.
MyStar to prom pasażersko-samochodowy o długości 212 metrów i tonażu 50 629 ton. To największy projekt dotychczas zrealizowany przez fińską RMC. Jednostka operuje dzięki dwupaliwowym silnikom (olej napędowy + LNG). Prom dysponuje 46 kabinami pasażerskimi, ale może zabrać na pokład aż 2800 pasażerów.
W budowie promu uczestniczyły polskie stocznie. W 2020 roku Holm Construction oraz Marine Projects wykonały po stalowym bloku na potrzeby MyStar. Każdy z nich mierzył 30,6 metra szerokości i 9,9 metra wysokości. Bloki zostały przetransportowane do Finlandii latem 2020 roku.
W swój dziewiczy rejs MyStar wyruszy 13 grudnia. Prom będzie operował na trasie łączącej stolice Finlandii i Estonii – Helsinki i Tallin.
Zanieczyszczone paliwo przyczyną problemów Dali w Baltimore?
Niemal pół miliarda dolarów na modernizację sił morskich Peru przy współudziale stoczni z Korei Południowej
PSSE uruchomiła najbardziej zaawansowany technologicznie zestaw symulatorów spawania VR na świecie [RELACJA]
Już wkrótce start sezonu wycieczkowego w Porcie Gdynia
MidOcean Energy finalizuje transakcję nabycia udziałów Tokyo Gas w portfelu zintegrowanych australijskich projektów LNG
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"