Fińska stocznia RMC przekazała już nowy prom MyStar zamawiającej spółce Tallink Superfast, będącej częścią estońskich linii Tallink Grupp. W budowie promu udział miały polskie stocznie.
MyStar to prom pasażersko-samochodowy o długości 212 metrów i tonażu 50 629 ton. To największy projekt dotychczas zrealizowany przez fińską RMC. Jednostka operuje dzięki dwupaliwowym silnikom (olej napędowy + LNG). Prom dysponuje 46 kabinami pasażerskimi, ale może zabrać na pokład aż 2800 pasażerów.
W budowie promu uczestniczyły polskie stocznie. W 2020 roku Holm Construction oraz Marine Projects wykonały po stalowym bloku na potrzeby MyStar. Każdy z nich mierzył 30,6 metra szerokości i 9,9 metra wysokości. Bloki zostały przetransportowane do Finlandii latem 2020 roku.
W swój dziewiczy rejs MyStar wyruszy 13 grudnia. Prom będzie operował na trasie łączącej stolice Finlandii i Estonii – Helsinki i Tallin.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów