Stocznia Karstensen zwodowała kolejny statek rybacki. Zamawiającym jednostkę Sille Marie o numerze budowy 471 jest firma Sille Marie AS z siedzibą w Søgne, niedaleko Kristiansand w Norwegii i jest własnością trzech braci Aamodta: Carla, Toma Arne i Yngvara z jednej strony oraz rodziny Salthaug z Bastianem, Tobiasem, Yngvarem i Bentem z drugiej.
Zwodowana w Karstensenie jednostka rybacka będzie pierwszym nowym statkiem firmy i zastąpi obecny statek Sille Marie, który został zakupiony w Szwecji w 2011 roku.
– Przedsiębiorstwo żeglugowe prowadzi połowy używając metody trałowania jak i włoków pelagicznych dla śledzia i makreli, oraz częściowo dla ryb przemysłowych w połączeniu z rybami konsumpcyjnymi/sieją. Nowy statek będzie eksploatowany na tych samych zasadach – informuje Karol Sielawa, kierownik projektu ze stoczni Karstensen.
Nowa Sille Marie musi zostać dostarczona i oddana do użytku od 1 czerwca 2023 roku.
Co wyróżnia tę jednostkę?
Karol Sielawa podkreśla, że nowa Sille Marie została zaprojektowany z wyjątkowym naciskiem na redukcję emisji spalin i ekologicznym profilem operacyjnym.
– Projekt jest w pełni wyposażony w innowacyjne, ekologiczne i zrównoważone rozwiązania, ze szczególnym naciskiem na optymalizację warunków pracy, bezpieczeństwa i komfortu załogi – zaznacza.
Układ napędowy będzie składał się z silnika głównego MAN o mocy 2920 kW z dużą, wolnoobrotową śrubą o średnicy 4,70 metra, przystosowaną do dokładnego profilu eksploatacji statku. Rozmiar i prędkość śruby napędowej stanowią przełomowy wybór i oczekuje się, że statek będzie mógł być eksploatowany z wyjątkowo dobrą efektywnością energetyczną, która wyznaczy nowy standard w branży.
GŁÓWNE WYMIARY:
Długość całkowita: 65,90 m²
Długość między pionami: 58,80 m²
Szerokość zmienna: 14,00 m²
Wysokość do pokładu głównego: 5,50 m²
Wysokość do pokładu ochronnego: 8,00 m²
Szacowany tonaż: 2000 GT
Klasa: DNV +1A Fishing Vessel E0 Ice-C
Silnik główny: MAN 8L27/38 2920 kW
Przekładnie: MAN - d4700mm
Silniki pomocnicze: 2x 600 kW
Alternator:1800 kW
Stery srumieniowe: 2 x Brunvoll 700 kW
WYPOSAŻENIE POKŁADOWE:
Wyciągarki elektryczne: MacGregor Rapp
Dźwigi: SeaQuest
Pompy do ryb: MacGregor Rapp, elektryczne
Dostawa: czerwiec 2023
Port macierzysty: Kristianssand, Norwegia
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów