Stocznia Karstensen zwodowała kolejny statek rybacki. Zamawiającym jednostkę Sille Marie o numerze budowy 471 jest firma Sille Marie AS z siedzibą w Søgne, niedaleko Kristiansand w Norwegii i jest własnością trzech braci Aamodta: Carla, Toma Arne i Yngvara z jednej strony oraz rodziny Salthaug z Bastianem, Tobiasem, Yngvarem i Bentem z drugiej.
Zwodowana w Karstensenie jednostka rybacka będzie pierwszym nowym statkiem firmy i zastąpi obecny statek Sille Marie, który został zakupiony w Szwecji w 2011 roku.
– Przedsiębiorstwo żeglugowe prowadzi połowy używając metody trałowania jak i włoków pelagicznych dla śledzia i makreli, oraz częściowo dla ryb przemysłowych w połączeniu z rybami konsumpcyjnymi/sieją. Nowy statek będzie eksploatowany na tych samych zasadach – informuje Karol Sielawa, kierownik projektu ze stoczni Karstensen.
Nowa Sille Marie musi zostać dostarczona i oddana do użytku od 1 czerwca 2023 roku.
Co wyróżnia tę jednostkę?
Karol Sielawa podkreśla, że nowa Sille Marie została zaprojektowany z wyjątkowym naciskiem na redukcję emisji spalin i ekologicznym profilem operacyjnym.
– Projekt jest w pełni wyposażony w innowacyjne, ekologiczne i zrównoważone rozwiązania, ze szczególnym naciskiem na optymalizację warunków pracy, bezpieczeństwa i komfortu załogi – zaznacza.
Układ napędowy będzie składał się z silnika głównego MAN o mocy 2920 kW z dużą, wolnoobrotową śrubą o średnicy 4,70 metra, przystosowaną do dokładnego profilu eksploatacji statku. Rozmiar i prędkość śruby napędowej stanowią przełomowy wybór i oczekuje się, że statek będzie mógł być eksploatowany z wyjątkowo dobrą efektywnością energetyczną, która wyznaczy nowy standard w branży.
GŁÓWNE WYMIARY:
Długość całkowita: 65,90 m²
Długość między pionami: 58,80 m²
Szerokość zmienna: 14,00 m²
Wysokość do pokładu głównego: 5,50 m²
Wysokość do pokładu ochronnego: 8,00 m²
Szacowany tonaż: 2000 GT
Klasa: DNV +1A Fishing Vessel E0 Ice-C
Silnik główny: MAN 8L27/38 2920 kW
Przekładnie: MAN - d4700mm
Silniki pomocnicze: 2x 600 kW
Alternator:1800 kW
Stery srumieniowe: 2 x Brunvoll 700 kW
WYPOSAŻENIE POKŁADOWE:
Wyciągarki elektryczne: MacGregor Rapp
Dźwigi: SeaQuest
Pompy do ryb: MacGregor Rapp, elektryczne
Dostawa: czerwiec 2023
Port macierzysty: Kristianssand, Norwegia
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru