Przewoźnik Stena Line poinformował, że zawarł kontrakt z duńską gminą Frederikshavn z myślą o obsłudze promowej tamtejszego portu, w tym terminalu promowego. Ma to stanowić kolejny rozdział długoletniej współpracy, pieczętując ją kolejne 50 lat.
Partnerstwo między Stena Line a Frederikshavn sięga początku lat 60-tych XX wieku. Jak informuje przewoźnik, długoterminowa umowa zapewni mu pełną odpowiedzialność za funkcjonowanie tamtejszego terminalu promowego RoPax. Ponadto rozszerza to prawa operacyjne Stena Line w tamtejszym porcie promowym i ustanawia firmę jako partnera negocjacyjnego dla innych klientów, z myślą o m.in. usługach portowych i działalności na terenie terminalu.
– Bardzo się cieszę, że Gmina Frederikshavn podziela naszą długoterminową wizję i że wspólnie tworzymy warunki dla dalszego rozwoju handlu, turystyki i odporności – przekazał Niclas Mårtensson, dyrektor generalny Stena Line.
– Cieszę się, że osiągnęliśmy 50-letnią umowę ze Stena Line. To stwarza bezpieczeństwo i długoterminowe możliwości nie tylko dla portu, ale dla całego miasta Frederikshavn. To silny sygnał zaufania i wspólnych ambicji – podkreślił Karsten Thomsen, burmistrz Frederikshavn.
Jak podkreśla Stena Line, ta długoletnia umowa wpisuje się w szersze, strategiczne inwestycje firmy. W nadchodzących latach jej terminale, obsługujące trasy do Danii i Niemiec zostaną przeniesione z centrum Göteborga do portu w Arendal.
– Nasza przeprowadzka do Arendal to ważny krok w kierunku przyszłości przewozów pasażerskich i towarowych. Długoterminowa umowa w Frederikshavn stanowi równie ważny fundament dla tej podróży. Bardzo się cieszę, że gmina Frederikshavn podziela naszą długoterminową wizję i że wspólnie tworzymy warunki dla dalszego handlu, turystyki i odporności – dodał Niclas Mårtensson, dyrektor generalny Stena Line.
Stena Line obsługuje obecnie trasę Göteborg–Frederikshavn dwoma statkami, Stena Danica i Stena Jutlandica, oferując od trzech do czterech rejsów dziennie w każdym kierunku. Umowa zabezpiecza obecność firmy w duńskim, północnojutlandzkim mieście portowym na kolejne dekady.
Szwedzka firma jest też mocno obecna w Polsce, regularnie obsługując połączenia między Gdynią a Karlskroną. Przypomnijmy, że w wyniku rozstrzygniętego postępowania na korzystanie z Publicznego Terminalu Promowego w Porcie Gdynia, Stena Line będzie w latach 2026–2032 jego użytkownikiem w oparciu o przyznane pakiety czasowe (sloty) oraz wynajętą powierzchnię terminalową.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął