Linie Scandlines zamówiły lądowy system ładowania statków, który ma być zainstalowany na nabrzeżu w niemieckim porcie w Puttgarden.
Zarząd Kanału Panamskiego, rozładowujący "największy korek świata", powiadomił w środę, że na wejście do kanału czeka obecnie 131 statków, o 45 proc. więcej niż średnio, ale mniej niż w kolejce, która oczekiwała na przeprawę w ubiegłym miesiącu, liczącej 165 jednostek.
Rozwój technologii składowania dwutlenku węgla (CO2) na Morzu Północnym wszedł w fazę wydawania pozwoleń. Duńskie ministerstwo klimatu i energii poinformowało, że administracja wydała trzy licencje na wdrożenie technologii wychwytywanie i składowanie dwutlenku węgla (CCS).
Następca słynnej Elektry, dwustronny prom hybrydowy Altera o numerze P315, zwodowano w stoczni Crist w Gdyni. Ta supernowoczesna i ekologiczna jednostka wypłynęła do fińskiego armatora FinFerries w niedzielę (10 lipca).
Maersk Supply Service we współpracy z Ørsted przymierzają się do uruchomienia pierwszej pełnoskalowej instalacji służącej do ładowania akumulatorów statków offshore. Przyczyni się to do zmniejszenia emisji podczas cumowania w porcie.
Odkąd kontenerowiec Ever Given po sześciu dniach opuścił w poniedziałek Kanał Sueski, przeprawę pokonało już 113 statków, a do końca dnia zrobi to kolejnych 140 - poinformował Zarząd Kanału Sueskiego (SCA). Zator ma zostać całkowicie rozładowany w ciągu 3-4 dni.
Porty morskie pełnią niezwykle istotną rolę w łańcuchu operacji logistycznych na całym świecie. Dostępne przestrzenie pozwalają składować duże ilości wszelkich towarów, w tym także materiałów powszechnie uznanych za niebezpieczne. Wydarzenia z sierpnia 2020r. w Bejrucie pokazują, że brak zachowania należytych procedur oraz zabezpieczeń, może doprowadzić do katastrofy.
Porty morskie pełnią niezwykle istotną rolę w łańcuchu operacji logistycznych na całym świecie. Dostępne przestrzenie pozwalają składować duże ilości wszelkich towarów, w tym także materiałów powszechnie uznanych za niebezpieczne. Wydarzenia z sierpnia 2020r. w Bejrucie pokazują, że brak zachowania należytych procedur oraz zabezpieczeń, może doprowadzić do katastrofy. W wyniku eksplozji zniszczony został port i wiele budynków w mieście. Co najmniej 250 tys. ludzi w wyniku eksplozji straciło swoje domy.
Kluczowym warunkiem umowy przewozu („contract of affreightment”) jest dowiezienie i wydanie ładunku przez przewoźnika w porcie przeznaczenia (porcie wyładunkowym). Obowiązek ten w systemie common law ma charakter obowiązku bezwzględnego („absolute obligation”), z bardzo „krótką listą” okoliczności zwalniających przewoźnika z odpowiedzialności z tytułu naruszenia tego obowiązku.
Fiński koncern technologiczny Wartsila przetestowała automatyczny, bezprzewodowy, indukcyjny system ładowania energią hybrydowego promu, napędzanego po części prądem.
ETA.fm Podcast - podsumowanie tygodnia CW17'24 i CW18'24
Czarter jednostek typu jack-up. Zasady zatrudniania statków instalacyjnych wyjaśnia Maciej Olczak, Prezes ENMARO
Wszczęto postępowanie w sprawie wydania DŚU dla budowy zakładu produkcji łopat do turbin wiatrowych firmy Vestas
Michał Dąbrowski prezesem Agencji Rozwoju Przemysłu
Kolejna wizyta ITS Luigi Rizzo w Porcie Gdynia. Włoska fregata chroni polskie wybrzeże
Od maja 2028 roku w Australii będzie obowiązywał zakaz eksportu żywych owiec drogą morską