Posidonia 2024, najbardziej prestiżowa wystawa żeglugi na świecie, rozpocznie się 3 czerwca i potrwa do 7 czerwca w Ateńskim Expo Metropolitan. To tydzień pełen seminariów i konferencji, na których liderzy branży omówią spektrum kluczowych tematów kształtujących przyszłość żeglugi. Nie zabraknie tam również polskiego akcentu.
Niemiecki pływający terminal gazowy ulokowany u ujścia portu w Wilhelmshaven już funkcjonuje. Właśnie odebrał swoją pierwszą dostawę LNG z USA.
W porcie Montevideo w Urugwaju zatonął pływający dok, wraz z nim trzy statki i dwa dźwigi. Nikomu nic się nie stało.
Port załadunku może być wyraźnie określony w czarterze [zob. nasz artykuł: Czarter na podróż – „berth”; „dock”; „port"] lub czarterujący może zostać upoważniony umownie do nominacji takiego portu. Przyjęte i stosowane w shippingu, w takim przypadku formuły – „a port as ordered” lub „to be nominated”, przewidują:
Dzięki polepszającym się już od kilku miesięcy warunkom frachtowym zainteresowanie statkami zarówno nowymi jak i używanymi nadal rośnie. Towarzyszy temu również wzrost ich cen.
Grecki armator tankowców Tsakos Energy Navigation (TEN) utrzymał stały kurs podczas szalonego roku 2020, notując dobre wyniki finansowe i realizując plan modernizacji floty.
Handlujący ropą naftową przechowują aż 80 milionów baryłek ropy na zbiornikowcach na morzu, a kolejne statki są poszukiwane, ponieważ składowiska lądowe szybko zapełniają się z powodu globalnego nadmiaru zapasów.
Grecki operator tankowców Tsakos Energy Navigation Limited (TEN) postanowił sprzedać pięć swoich statków w ramach planu modernizacji floty.
Grecki armator tankowców, Tsakos Energy Navigation (TEN), przedłużył czarter jednego ze swoich tankowców LNG, mimo wyższej ceny. Przedłużenie czarteru zostało uzgodnione z nieujawnioną firmą na okres od jednego do trzech lat.
W dniach 25-27 października odbyła się w Atenach międzynarodowa konferencja użytkowników symulatorów firmy Kongsberg Maritime A.S. Tematem przewodnim spotkania była „Rola czynnika ludzkiego w symulacji i szkoleniu” (ang. “The Role of Human Factors in Simulation and Training”).
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie