• <
PZT_1100x200_gif_2020

Grecki armator odnawia flotę i utrzymuje stały zysk, czekając na normalizację rynku

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Grecki armator odnawia flotę i utrzymuje stały zysk, czekając na normalizację rynku
Grecki armator odnawia flotę i utrzymuje stały zysk, czekając na normalizację rynku - GospodarkaMorska.pl
TEN

PMK

25.11.2020 Źródło: własne

Grecki armator tankowców Tsakos Energy Navigation (TEN) utrzymał stały kurs podczas szalonego roku 2020, notując dobre wyniki finansowe i realizując plan modernizacji floty.

Dochód netto TEN za 3 kwartał wyniósł 1,4 mln dolarów w porównaniu do 9,5 mln dolarów straty w tym samym okresie w 2019 roku. Biorąc pod uwagę pierwsze 9 miesięcy ten dochód wyniósł 56,7 mln dolarów w porównaniu do 697 tys. dolarów zysku.

Mimo obiecującego początku roku dla rynku tankowców, z czasem było coraz gorzej z powodu kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa. TEN jednak udało się wykorzystać te warunki na swoją korzyść.

W ciągu pierwszej połowy 2020 roku TEN sprzedał sześć tankowców o średnim wieku 14,7 lat co przyniosło im 37,5 mln dolarów w gotówce i pozwoliło spłacić prawie 61 mln dolarów długu.

Dodatkowo firma odebrała cztery ekologiczne jednostki – dwa suezmaxy i dwa aframaxy. Statki potem zostały wyczarterowane na pięć lat jednemu z koncernów naftowych. Dzięki temu średni wiek floty armatora spadł o 3 lata.

Firma też wykorzystała moment spadku cen na zamówienie dwóch specjalistycznych jednostek – tankowca wahadłowego DP2 i jednego gazowca LNG. Oba statki zostały wyczarterowane na długich umowach.

Gospodarka Morska
TEN


Firma zapowiedziała, że nieprzerwanie utrzyma zaplanowane dywidendy dla akcjonariuszy w cenie 0,1250 dolarów za akcję.

- W ciągu 40-letniej historii TEN, przeszliśmy wiele kryzysów, ale zawsze wychodziliśmy z nich suchą stopą, dzięki zaangażowaniu marynarzy i współpracowników na całym świecie – powiedział George Saroglou, prezes TEN.

Firmie udało się także sprawnie przeprowadzić zmiany załogi, pomimo zaostrzenia przepisów. Żaden z marynarzy armatora nie zaraził się koronawirusem.

Tsakos wierzy, że w niedalekiej przyszłości armatorzy znów zaczną zamawiać nowe jednostki. Dotychczas wstrzymywali się z tym, gdyż nie wiedzieli w jakie napędy inwestować, by spełnić nadchodzące regulacje ekologiczne.

Z drugiej strony ma dojść do wzmożonego złomowania starych jednostek w wieku 20 lat i powyżej. Nie spełnią one bowiem wymagań dotyczących ekologicznej żeglugi.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 28275,00 $ tona -0,44% 21 kwi
 Cynk 2793,00 $ tona -1,13% 21 kwi
 Aluminium 2344,00 $ tona 0,86% 21 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.