Na terenie stoczni Ulstein Verft roku kadłub kablowca Nexans Electra (CLV) został zwodowany z użyciem pływającego doku. Wydarzenie, które miało miejsce 13 listopada, stanowi kluczowy moment w procesie budowy statku, który niedługo trafi do nabywcy i będzie przeznaczony do wsparcia prac w branży offshore. Co istotne, kadłub jednostki powstał w gdyńskiej stoczni CRIST S.A.
30 kwietnia 2025 roku z gdańskiej stoczni Marine Projects Ltd. wyruszył w drogę kadłub nowoczesnego statku rybackiego typu MT1115 L o nazwie Austral Odyssey. Jednostka, przeznaczona dla australijskiego armatora Austral Fisheries Pty Ltd, została przetransportowana na holu w kierunku Norwegii, gdzie w stoczni Baatbygg AS przejdzie ostateczne wyposażenie.
Mająca swoją siedzibę w Kilonii niemiecka stocznia Thyssenkrupp Marine Systems poinformowała, że 17 marca podpisała porozumienie badawczo-rozwojowe z norweską firmą Havguard. Celem jest rozwijanie partnerstwa z norweską branżą technologiczną, jak i rozwijanie oferty na okręty dla Królewskiej Marynarki Wojennej Norwegii.
Włoski koncern poinformował, że jeden z jej projektów, pierwotnie powstająca dla USA fregata typu Constellation oparta na serii FREMM, znajduje się na „krótkiej liście oferentów” w gestii zamówienia na nowe jednostki nawodne dla Marynarki Wojennej Norwegii. Informację potwierdził minister obrony Bjørn Arild Gram.
Norweska stocznia poinformowała, że jej wietnamski zakład Vard Vung Tau dostarczył statek Grampian Tweed do zamawiającego. Podkreśliła, że nastąpiło to przed umownym terminem.
Rumuński koncern OMV Petrom buduje swój pierwszy statek do obsługi pola gazowego (FSV – Field Support Vessel). Kontrakt na budowę otrzymała norweska stocznia Green Yard Kleven, która podzleciła polskiej stoczni Montex budowę kadłuba.
Norweska stocznia Fosen Yard po raz kolejny w swojej historii ogłosiła upadłość.
Od wczoraj morski internet huczał od spekulacji na temat promu, który wypłynął z norweskiej Rissy w kierunku Gdyni. Dziś jednostka przypłynęła. Polferries konsekwentnie zaprzecza, jakoby miał on zasilić ich flotę. W czyje ręce trafi?
Na koniec roku, pomimo nadal trwającej pandemii, ale dzięki nadziei pokonania światowego kryzysu rynki odreagowały i wydawałoby się, że szykowały na nowy rozdział w historii gospodarki. Pokryzysowa odbudowa w połączeniu z potrzebną i nieuniknioną transformacją spowodują, że rynek w 2021 roku, a w szczególności jego drugiej części może być znaczącym krokiem w nową erę.
Norweski stoczniowiec New Havyard Ship Technology zdecydował się przekształcić swoją działalność w stocznię remontowo-serwisową i zmniejszyć liczbę pracowników o około 100 osób.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie