Rumuński koncern OMV Petrom buduje swój pierwszy statek do obsługi pola gazowego (FSV – Field Support Vessel). Kontrakt na budowę otrzymała norweska stocznia Green Yard Kleven, która podzleciła polskiej stoczni Montex budowę kadłuba.
Koncern gazowy OMV Petrom z Rumunii zlecił właśnie budowę pierwszego własnego statku offshorowego – będzie on obsługiwał pole gazowe na rumuńskim Morzu Czarnym. Złoże Neptun Deep to największy projekt gazowy w kraju i pierwszy na głębokich wodach.
Budową statku zajmie się norweska Green Yard Kleven. Nie ujawniono wartości kontraktu, wiadomo jednak, że jednostka ma być gotowa w drugiej połowie 2026 roku. Będzie ona pełniła rolę bazy dla techników obsługujących bezzałogową platformę, magazynu, a także jednostki dostarczającej ludzi i wyposażenie. Mieścić się na niej będzie 90 osób. Dwukadłubowy statek będzie mierzył 89,5 metra, będzie wyposażony m.in. w mocny offshorowy dźwig i pomost typu W2W (Walk to Work). Kadłub jednostki powstanie w Polsce – Green Yard Kleven podała, że wykona ją gdańska stocznia Montex. Ma on być dostarczony do Norwegii na początku 2026 roku.
Statek został zaprojektowany przez norweskie biuro projektowe Marin Teknikk.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española