Norweska stocznia New Havyard Ship Technology zdecydowała się przekształcić swoją działalność w stocznię remontowo-serwisową i zmniejszyć liczbę pracowników o około 100 osób.
Jak wyjaśniono, oczekuje się, że rynek nowych budów i możliwości pozyskania finansowania na projekty budowlane będą stanowić wyzwanie w nadchodzącym czasie. Jednocześnie segment usług remontowych jest wciąż rentowny.
- New Havyard Ship Technology musi zatem restrukturyzować swoją działalność w zakresie napraw, serwisu i konserwacji. Wyposażenie, doświadczenie i lokalizacja stoczni oznaczają, że jesteśmy w dobrej pozycji, aby być wiarygodnym dostawcą również dla klientów na tym rynku - powiedział Gunnar Larsen, CEO Havyard Group.
- Strategia stania się stocznią serwisowo-remontową jest absolutnie konieczna, aby utrzymać jak najwięcej miejsc pracy - zaznaczył.
Przekształcenie stoczni w stocznię remontową, konserwacyjną i modyfikacyjną oznacza, że stocznia przejdzie proces redukcji zatrudnienia, który zmniejszy liczbę pracowników o około 100. Będzie to miało miejsce w nadchodzącym roku - zapowiedział Havyard.
Erlend Hatleberg, dyrektor generalny New Havyard Ship Technology, powiedział, że nowe środki są niezbędne, aby zapewnić konkurencyjność stoczni.
- Wiemy, że jest to trudne dla poszkodowanych, ale robimy to, aby uratować jak najwięcej miejsc pracy. Prowadzimy ścisły dialog z przedstawicielami pracowników i podejmiemy kroki, aby ten trudny proces był jak najbardziej płynny - powiedział Hatleberg. - Jesteśmy również w kontakcie z gminą Hyllestad i Norweskim Urzędem Pracy i Opieki Społecznej (NAV), aby zapewnić opiekę i pomoc osobom, które straciły pracę.
Norweski przemysł stoczniowy boryka się z poważnymi problemami, a Havyard’s Larsen wzywa do podjęcia dalszych środków w celu ułatwienia budowy statków w Norwegii.
- Środki zgłoszone przez władze nie są wystarczająco dobre, aby zapewnić miejsca pracy w norweskiej stoczni. Więcej środków o bardziej natychmiastowych skutkach w odniesieniu do przejścia na żeglugę przyjazną dla środowiska pomogłoby zarówno stoczni Havyard jak i całemu norweskiemu przemysłowi morskiemu – powiedział.
Larsen powiedział ponadto, że główne finansowe i praktyczne konsekwencje pandemii koronawirusa są dodatkowym wyzwaniem dla stoczni, a przemysł potrzebuje wsparcia władz, aby przejść przez kryzys.
Havyard New Ship Technology ma sześć nowych konstrukcji w trakcie budowy, których zakończenie zaplanowano na 2020 i 2021 rok. Obejmują one trzy statki operacyjne Esvagt (SOV).
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów