Norweska stocznia New Havyard Ship Technology zdecydowała się przekształcić swoją działalność w stocznię remontowo-serwisową i zmniejszyć liczbę pracowników o około 100 osób.
Jak wyjaśniono, oczekuje się, że rynek nowych budów i możliwości pozyskania finansowania na projekty budowlane będą stanowić wyzwanie w nadchodzącym czasie. Jednocześnie segment usług remontowych jest wciąż rentowny.
- New Havyard Ship Technology musi zatem restrukturyzować swoją działalność w zakresie napraw, serwisu i konserwacji. Wyposażenie, doświadczenie i lokalizacja stoczni oznaczają, że jesteśmy w dobrej pozycji, aby być wiarygodnym dostawcą również dla klientów na tym rynku - powiedział Gunnar Larsen, CEO Havyard Group.
- Strategia stania się stocznią serwisowo-remontową jest absolutnie konieczna, aby utrzymać jak najwięcej miejsc pracy - zaznaczył.
Przekształcenie stoczni w stocznię remontową, konserwacyjną i modyfikacyjną oznacza, że stocznia przejdzie proces redukcji zatrudnienia, który zmniejszy liczbę pracowników o około 100. Będzie to miało miejsce w nadchodzącym roku - zapowiedział Havyard.
Erlend Hatleberg, dyrektor generalny New Havyard Ship Technology, powiedział, że nowe środki są niezbędne, aby zapewnić konkurencyjność stoczni.
- Wiemy, że jest to trudne dla poszkodowanych, ale robimy to, aby uratować jak najwięcej miejsc pracy. Prowadzimy ścisły dialog z przedstawicielami pracowników i podejmiemy kroki, aby ten trudny proces był jak najbardziej płynny - powiedział Hatleberg. - Jesteśmy również w kontakcie z gminą Hyllestad i Norweskim Urzędem Pracy i Opieki Społecznej (NAV), aby zapewnić opiekę i pomoc osobom, które straciły pracę.
Norweski przemysł stoczniowy boryka się z poważnymi problemami, a Havyard’s Larsen wzywa do podjęcia dalszych środków w celu ułatwienia budowy statków w Norwegii.
- Środki zgłoszone przez władze nie są wystarczająco dobre, aby zapewnić miejsca pracy w norweskiej stoczni. Więcej środków o bardziej natychmiastowych skutkach w odniesieniu do przejścia na żeglugę przyjazną dla środowiska pomogłoby zarówno stoczni Havyard jak i całemu norweskiemu przemysłowi morskiemu – powiedział.
Larsen powiedział ponadto, że główne finansowe i praktyczne konsekwencje pandemii koronawirusa są dodatkowym wyzwaniem dla stoczni, a przemysł potrzebuje wsparcia władz, aby przejść przez kryzys.
Havyard New Ship Technology ma sześć nowych konstrukcji w trakcie budowy, których zakończenie zaplanowano na 2020 i 2021 rok. Obejmują one trzy statki operacyjne Esvagt (SOV).
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej