Fińska firma stoczniowa Helsinki Shipyard Oy wygrała zamówienie z brytyjskiej linii wycieczkowej Swan Hellenic na luksusowy statek wycieczkowy.
Zamówienie pojawiło się w bardzo trudnej sytuacji dla światowego przemysłu wycieczkowego i stoczniowego ze względu na wpływ COVID-19 na podróże i popyt na rejsy.
Ostatnie zamówienie to trzeci statek wycieczkowy, który brytyjska linia wycieczkowa zamówiła w stoczni.
Projekt nowego 25-metrowego statku LOA już się rozpoczął, a jego budowa ma się rozpocząć latem 2021 r. Dostawa statku o wartości 12 000 BRT planowana jest na koniec 2022 r. Nowy statek jest większy niż jego poprzednicy i zaprojektowany do rejsu po wszystkich kontynentach.
Statek ekspedycyjny będzie wyposażony w hybrydowy układ napędowy o mocy 4,6 megawatów z silnikiem wysokoprężnym i elektrycznym z selektywną redukcją katalityczną, maksymalnie 3 megawaty. pakiet akumulatorów i wzmocniony lodem kadłub PC6.
Będzie w stanie pomieścić 192 gości i 140 osób na pokładzie.
„W obecnych czasach na świecie jest to bardzo dobry sygnał nie tylko dla Stoczni Helsińskiej, ale także dla helsińskiego przemysłu morskiego i klastra morskiego całego kraju” - powiedział Carl-Gustaf Rotkirch, dyrektor generalny stoczni.
Stocznia położyła stępkę pierwszego statku z serii SH Minerva we wrześniu tego roku.
Zamówienia na dwa poprzednie statki zostały złożone wcześniej w 2020 roku.
Pierwszy statek z tej serii ma wyruszyć na Antarktydę w listopadzie 2021 roku, a jej siostrzany statek ma wystrzelić w kwietniu 2022 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii