Rozbudowa terminala kontenerowego South End w kanadyjskim porcie Halifax jest już ukończona i w pełni operacyjna.
Pierwszym statkiem, który skorzysta z tej rozszerzonej części infrastruktury obsługiwanej przez PSA Halifax, jest Zim Tarragona o ładowności 4250 TEU, który przybył tam 23 października 2020 r.
Po zakończeniu projektu rozbudowy, South End Container Terminal obsługiwany przez PSA Halifax ma teraz najdłuższe i najgłębsze nabrzeże kontenerowe we wschodniej Kanadzie o ciągłej długości 800 metrów i głębokości 16 metrów.
Niedawna instalacja nowego żurawia Super Post-Panamax (SPPX), największego we wschodniej Kanadzie, zwiększa liczbę żurawi nabrzeżnych SPPX w PSA Halifax do pięciu. Statki zawijające już ponad 15 000 TEU pokazują, że port Halifax jest jednym z portów głębinowych wschodniego wybrzeża i bierze udział w rosnącym rozmieszczeniu ultraklasowych kontenerowców.
- PSA Halifax obsługuje największe kontenerowce zawijające do dowolnego portu w Kanadzie, a wraz z otwarciem przedłużenia nabrzeża możemy jednocześnie zacumować dwa lub trzy statki klasy ultra na strategicznie ważnych rynkach śródziemnomorskich, północnoeuropejskich i regionalnych - powiedział Kim Holtermand, dyrektor generalny i dyrektor zarządzający PSA Halifax.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania