Rozbudowa terminala kontenerowego South End w kanadyjskim porcie Halifax jest już ukończona i w pełni operacyjna.
Pierwszym statkiem, który skorzysta z tej rozszerzonej części infrastruktury obsługiwanej przez PSA Halifax, jest Zim Tarragona o ładowności 4250 TEU, który przybył tam 23 października 2020 r.
Po zakończeniu projektu rozbudowy, South End Container Terminal obsługiwany przez PSA Halifax ma teraz najdłuższe i najgłębsze nabrzeże kontenerowe we wschodniej Kanadzie o ciągłej długości 800 metrów i głębokości 16 metrów.
Niedawna instalacja nowego żurawia Super Post-Panamax (SPPX), największego we wschodniej Kanadzie, zwiększa liczbę żurawi nabrzeżnych SPPX w PSA Halifax do pięciu. Statki zawijające już ponad 15 000 TEU pokazują, że port Halifax jest jednym z portów głębinowych wschodniego wybrzeża i bierze udział w rosnącym rozmieszczeniu ultraklasowych kontenerowców.
- PSA Halifax obsługuje największe kontenerowce zawijające do dowolnego portu w Kanadzie, a wraz z otwarciem przedłużenia nabrzeża możemy jednocześnie zacumować dwa lub trzy statki klasy ultra na strategicznie ważnych rynkach śródziemnomorskich, północnoeuropejskich i regionalnych - powiedział Kim Holtermand, dyrektor generalny i dyrektor zarządzający PSA Halifax.
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Kanał Dębicki i inne projekty inwestycyjne zapewnią Portowi Szczecin nowe możliwości działania
Kongres Polskie Porty 2030. Terminalom nie brakuje wyzwań
Nie powstanie trzeci pas na Obwodnicy Trójmiasta. Ministerstwo ma inną koncepcję
Aktywna Plaża z Portem Gdynia, czyli święto siatkówki plażowej za nami
190 tys. zł na zakup drona podwodnego dla Portu Gdańsk