Oficjalnie rozpoczęły się prace budowlane przy terminalu Côte d’Ivoire (CIT), drugim terminalu kontenerowym w Abidżanie, który ma zostać uruchomiony pod koniec 2021 r.
Jak poinformowano, ceremonia wmurowania kamienia węgielnego pod nowy obiekt odbyła się 5 października 2020 r. w obecności urzędników rządowych Wybrzeża Kości Słoniowej.
Rozpoczęcie prac budowlanych nastąpi po podpisaniu umowy z firmą inżynierską China Harbor Engineering Company (CHEC).
Nowy obiekt, zlokalizowany w sąsiedztwie istniejącego terminalu w Abidżanie i obsługiwany w przyszłości przez spółkę joint venture pomiędzy portami Bolloré i APM, zwiększy konkurencyjność stołecznego portu, dodając 1,2 miliona TEU rocznej zdolności przeładunkowej w ramach pierwszej fazy rozwoju.
Dzięki temu, terminal i port w Abidżanie będą nie tylko zaspokajać potrzeby lokalnego rynku, ale także służyć jako preferowana brama dla krajów sąsiednich, które obecnie opierają się na mniej optymalnych trasach ze względu na ograniczenia przepustowości w lokalnych terminalach z Burkina Faso, Mali i Nigeru.
- Gdy CIT zacznie funkcjonować, Abidżan będzie jedynym portem w Afryce Zachodniej zdolnym do obsługi dużych statków do 14 000 TEU, a tym samym stworzy atrakcyjną propozycję wartości dla klientów morskich i lądowych - powiedział David Skov, wiceprezes w APM Terminals.
Po ukończeniu CIT będzie miał 1100-metrowe nabrzeże wyposażone w suwnice STS. Terminal będzie posiadał plac kolejowy z dwoma torami po 300 metrów każdy i będzie oferował miejsca w chłodni dla nawet 1100 kontenerów.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął