30 kwietnia 2025 roku z gdańskiej stoczni Marine Projects Ltd. wyruszył w drogę kadłub nowoczesnego statku rybackiego typu MT1115 L o nazwie Austral Odyssey. Jednostka, przeznaczona dla australijskiego armatora Austral Fisheries Pty Ltd, została przetransportowana na holu w kierunku Norwegii, gdzie w stoczni Baatbygg AS przejdzie ostateczne wyposażenie.
Za operację holowania odpowiedzialny jest holownik Farmar Athos, który przeprowadził kadłub przez Bałtyk i Morze Północne aż do fiordu, gdzie znajduje się norweska stocznia. Cała operacja została starannie zaplanowana i zabezpieczona pod względem technicznym oraz pogodowym.
Austral Odyssey został zwodowany 17 kwietnia 2025 roku w doku pływającym stoczni Marine Projects Ltd., która od lat specjalizuje się w budowie nowoczesnych kadłubów statków rybackich i specjalistycznych jednostek offshore. To kolejny przykład udanej współpracy międzynarodowej, w której polska stocznia odpowiada za konstrukcję kadłuba, norweska za finalne wyposażenie, a australijski armator za przyszłą eksploatację jednostki na wodach południowego Pacyfiku.
Po zakończeniu prac wykończeniowych w Norwegii, Austral Odyssey odbędzie rejs do Australii, gdzie zasili flotę jednego z najbardziej uznanych operatorów rybołówstwa zrównoważonego na świecie – Austral Fisheries.
Stocznia Marine Projects Ltd. to prywatne przedsiębiorstwo założone w 1989 roku, które z małego biura projektowego przekształciło się w jedną z najbardziej cenionych polskich firm stoczniowych. Firma specjalizuje się w budowie kadłubów, nadbudówek oraz kompletnych statków, a także współpracuje z klientami i partnerami z Niemiec, Holandii i Norwegii. Od 2003 roku działa również spółka córka Conrad S.A., która produkuje luksusowe jachty żaglowe i motorowe.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów