Norweska stocznia Fosen Yard po raz kolejny w swojej historii ogłosiła upadłość.
100 milionów koron norweskich długów i upadłość – stocznia Fosen Yard z siedzibą w norweskiej miejscowości Rissa nie poradziła sobie z problemami, ale wciąż liczy, że po raz kolejny w swojej historii będzie w stanie wyjść na prostą.
132 pracowników stoczni ma zostać zwolnionych. Wciąż jednak istnieje nadzieja, że zakład uda się uratować, ponieważ w jego portfelu zamówień pozostaje kilka dużych kontraktów.
Anders Straumsheim, dyrektor zarządzający stoczni, poinformował, że bezpośrednim powodem upadłości jest niepowodzenie dwóch dużych projektów, które Fosen Yard prowadziła, a które wygenerowały pokaźne straty.
– To było pewne, od dłuższego czasu pracowaliśmy nad rozwiązaniami – powiedział Straumsheim norweskiej rozgłości E25.
Finalnie jednak nie udało się zarządowi znaleźć wyjścia z sytuacji, mimo pertraktacji z bankami, firmami spedycyjnymi i dostawcami. Syndyk firmy Ronald Eriksen Brevik podał, że dług stoczni wynosi około 100 mln NOK. Również on widzi jednak światełko w tunelu.
– Pracujemy nad porozumieniami intencyjnymi i porozumieniami, które są istotne, a nasze projekty są w toku i cierpią z powodu tego wstrzymania. Mamy też projekty, które będą realizowane już wkrótce, więc mamy nadzieję, że znajdziemy rozwiązanie tego problemu – powiedział Brevik.
Pośród projektów, które stały się gwoździem do trumny spółki, znalazły się m.in. modernizacje – wymiany maszyn i elektryfikacji promu. Anders Straumsheim przyznał na łamach norweskich mediów, że szczególnie w przypadku tego ostatniego doszło do „rażącego niedoszacowania”. To spowodowało eksplozję kosztów.
Zarówno syndyk Brevik, jak i dyrektor Straumsheim podkreślają, że upadająca Fosen Yard jest spółką operacyjną. Spółka zajmująca się nieruchomościami i spółka holdingowa pozostają nienaruszone.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów