Nowy dok Stoczni Pomerania pozytywnie przeszedł testy. 30 stycznia w szczecińskiej stoczni wydokowano statek Marfret Niolon o nośności 5050 ton.
— Dumnie informujemy, że nośność naszego doku została z powodzeniem zweryfikowana! Statek o imponującej nośności 5050 ton został wydokowany w NMG 1. To znaczy, że wszystko odbyło się bez zakłóceń! Teraz statek Marfret Niolon przejdzie remont — czytamy na stronie Net Marine Group.
Uroczystość chrztu doku odbyła się we wrześniu ubiegłego roku przy nabrzeżu Net Marine Group nad Parnicą, czyli dawnej Stoczni Remontowej Parnica.
Dok ma 128 metrów długości, 30,5 m szerokości. Jego zanurzenie konstrukcyjne wynosi 10 metrów. Został zwodowany 31 maja br. Jego wybudowanie i wprowadzenie go do eksploatacji przez Spółkę Astillero, będącą podobnie jak Stocznia Pomerania częścią szczecińskiej Grupy Net Marine, jest wyjątkowym w skali kraju wydarzeniem zrealizowanym w ramach projektu współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020. Został zbudowany w rekordowo krótkim czasie 18 miesięcy.
Projekt realizowano w ramach konkursu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju: 6/1.1.1/2020 – Szybka ścieżka. Dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań jest to pierwszy, wybudowany od kilku dekad w Szczecinie mobilny dok pływający o obniżonej masie własnej. Dodatkowo wprowadzenie na doku nowoczesnych technologii umożliwiło m.in. zwiększenie zabezpieczenia korozyjnego remontowanych statków.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej