Założona w 2022 roku stocznia remontowa Strela Shiprepair Yard w Stralsundzie (północne Niemcy) notuje bardzo dobry pierwszy rok swojej działalności. W ciągu roku liczba pracowników wzrosła z początkowych 20 do obecnych 45, a wolumen zamówień wzrósł z pierwotnie planowanych dwunastu statków do naprawy do łącznie 40 jednostek.
- Silny popyt na usługi naprawcze i konserwacyjne w naszym pierwszym roku był wymagający, ale dobrze sobie poradziliśmy - podsumowuje Jan Tebbe-Simmendinger, jeden z trzech dyrektorów zarządzających Strela Shiprepair.
Menedżer zwraca uwagę na fakt, że jedną z przyczyn ich sukcesu jest zespół składający się z wielu doświadczonych stoczniowców. Strela Shiprepair jest jedną z firm, które osiedliła się w nowym Morskim Parku Przemysłowo-Handlowym Volkswerft Stralsund.
Strela Shiprepair była również w stanie poradzić sobie z szybko rosnącym wolumenem zamówień, ponieważ firma dysponuje nabrzeżem z kilkoma miejscami do cumowania i nowoczesną windą okrętową (Syncrolift) o dużej powierzchni wyporności. Winda może być wykorzystywana do dokowania statków o długości do 260 metrów. Największy statek osuszony w zeszłym roku miał około 140 metrów długości.
- Ten system stoczniowy umożliwił nam w sierpniu pracę na siedmiu statkach jednocześnie, na przykład na pochylni i na nabrzeżu stoczniowym – podkreśla Jan Tebbe-Simmendinger.
Strela Shiprepair jest obecnie jedną z największych stoczni w tej branży na niemieckim wybrzeżu. Zadokowano około 90 procent wszystkich statków zaplanowanych na 2023 r., w tym linię przybrzeżnych statków motorowych, a także statki specjalnego przeznaczenia i statki pasażerskie. Zlecenia napraw i konserwacji dotyczą głównie prac w stali, inżynierii mechanicznej oraz systemach śrub napędowych i wałów.
Zespoły robocze składające się z maksymalnie dziesięciu techników pływają na statkach, głównie w portach Europy Północnej, i wykonują na miejscu prace naprawcze i konserwacyjne. Dyrektor zarządzający Tebbe-Simmendinger spodziewa się, że stocznia remontowa Strela Shiprepair osiągnie w drugim roku równie dobry wolumen sprzedaży, jak w roku 2023.
Stocznia jest zainteresowana pozyskaniem inżynierów i kierowników projektów z doświadczeniem w sektorze napraw oraz do radzenia sobie z różnorodnymi zadaniami i osiągania przyszłego wzrostu gospodarczego.
Stena Line zwiększy pojemność ładunkową o 30% na dwóch swoich statkach
Ostatni duński lodołamacz idzie pod młotek
Cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego w Remontowa Shipbuilding S.A.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem