W dniu 12 maja 2024 doszło do podpisania umowy sponsoringowej pomiędzy STBU Brokerzy Ubezpieczeniowi Sp. z o.o., a Polską Ligą Żeglarską. STBU nabyło prawa Sponsora Głównego rozgrywek, które obecnie są najbardziej dynamicznie rozwijającym się projektem żeglarskim w Polsce.
Posidonia 2024, najbardziej prestiżowa wystawa żeglugi na świecie, rozpocznie się 3 czerwca i potrwa do 7 czerwca w Ateńskim Expo Metropolitan. To tydzień pełen seminariów i konferencji, na których liderzy branży omówią spektrum kluczowych tematów kształtujących przyszłość żeglugi. Nie zabraknie tam również polskiego akcentu.
Ocean Alexander, lider w produkcji luksusowych jachtów ogłosił laureatów nagród za sprzedaż w 2023 roku. Co najmniej jeden jacht z każdego modelu obejmującego wszystkie trzy serie dla OA został sprzedany i dostarczony w 2023 roku. W tym roku w centrum uwagi znalazło się również dwóch pracowników MarineMax, którzy otrzymali nagrody za wyjątkowe osiągnięcia i poświęcenie na rzecz doskonałości w sprzedaży jachtów.
Każda jednostka pływająca po otwartych akwenach powinna mieć ubezpieczenie H&M, choć nie są to ubezpieczenia stricte obowiązkowe. Ubezpieczenie casco (H&M) mają zarówno jednostki przybrzeżne, jak holowniki, barki, dźwigi pływające pontony, jak również znacznie większe statki pełnomorskie typu tankowce, kontenerowce, samochodowce, chemikaliowce, promy czy też potężne statki pasażerskie.
Południowokoreański koncern stoczniowy otrzymał zamówienie na budowę jednostki FSRU za rekordowo wysoką cenę. Branżowe media i brokerzy spekulują, że to właśnie ta jednostka zakotwiczy na Zatoce Gdańskiej.
Ataki na Morzu Czerwonym zwiększają ryzyko biznesowe ubezpieczycieli morskich, rosną składki za ryzyko wojenne - informuje Moody’s. Operatorzy i spedytorzy spotykają się z przypadkami, że ubezpieczyciele unikają ponoszenia ryzyka za ubezpieczania statków przewożących towary przez Zatokę Adeńską. Niestabilność cen ubezpieczeń morskich jest rosnącym problemem brokerów ubezpieczeniowych po atakach na Morzu Czerwonym - alarmuje United Insurance Brokers Ltd (UIB).
Na polskim rynku pojawiła się spółka, którą wyróżnia biznesowa dalekowzroczność w usługach dedykowanych dla sektora morskiego. Łączą potrzeby armatorów i czarterujących, pośredniczą przy poszukiwaniu statków do wykonania projektów offshorowych i nie tylko.
Ukazała się nowa publikacja dotycząca spraw i dziedzin związanych z branżą oraz gospodarką morską. Jej autorem jest Radosław Marciniak, autor szeregu publikacji i analiz dotyczących spraw morskich, a także prezes PŻB Offshore Sp. z o.o.
O zaangażowaniu STBU w sektor gospodarki morskiej oraz o uczestnictwie w targach Baltexpo rozmawialiśmy ze Zbigniewem Foltyńskim, dyrektorem zarządzającym spółki.
Prawie 200 wystawców z 15 krajów zarówno z Polski i Europy w jednym miejscu! Wystartowały Targi BALTEXPO 2023. Wydarzenie potrwa do 12 października w AmberExpo w Gdańsku.
Damen zreazlizował transport 11 holowników
Komisja ds. Tuńczyka na Oceanie Indyjskim osiągnęła porozumienie w sprawie zrównoważonego rybołówstwa
Dzień Dostawców na Konferencji PSEW2024 – międzynarodowa współpraca na rzecz silnego przemysłu wiatrowego w Europie
W gdyńskiej stoczni Crist S.A. rozpoczęła się budowa kolejnego statku do obsługi morskich farm wiatrowych
Konferencja „Sztuczna inteligencja w kosmosie i na morzu” już 23 maja
Nie jeden a dwa? W wyniku ukraińskiego ataku miał ucierpieć jeszcze inny rosyjski okręt