• <
KONGSBERG_2023
CSL_790x140_2025
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

W Porcie Gdańsk startuje rozbudowa Naftoportu. To energetyczna „polisa bezpieczeństwa”

Terminal Naftoport w Porcie Gdańsk doczeka się nowego stanowiska przeładunkowego, dzięki któremu jego możliwości przeładunkowe zwiększą się o ok. 9 mln ton ropy naftowej rocznie. W Porcie Gdańsk podpisane zostały dziś umowy z Doraco, które zajmie się realizacją inwestycji.

13.11.2025, 23:55
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

TasPorts i H2U Group chcą produkować zielony wodór i amoniak w porcie Bell Bay w Tasmanii

Australijskie spółki TasPorts, operator państwowych portów, oraz H2U Group, wiodące konsorcjum specjalizujące się w zielonych technologiach wodorowych, podpisały memorandum o porozumieniu (MoU). Dokument otwiera drogę do wspólnych badań nad budową nowoczesnego zakładu produkcyjnego zielonego wodoru i amoniaku.

13.11.2025, 08:58
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Polska bunkierka LNG - strategiczna konieczność w dobie żeglugi Net-Zero oraz możliwość rozwoju dla polskich firm sektora morskiego

Zmiany klimatu, a co za tym idzie konieczność transformacji energetycznej to już niezaprzeczalny fakt. W świetle przyjętej w 2023 roku strategii GHG dla żeglugi morskiej (2023 IMO Strategy on Reduction of GHG Emissions from Ships) po raz pierwszy w historii międzynarodowego sektora morskiego przyjęte zostały wiążące cele dekarbonizacyjne. Za priorytet postawiono redukcję emisji gazów cieplarnianych o co najmniej 20% do roku 2030, następnie o co najmniej 70% do roku 2040, aż do osiągnięcia net-zero około roku 20501.

07.11.2025, 14:44
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Cyfrowa i zielona żegluga przyszłości. Singapur zacieśnia współpracę z Koreą Południową

Ministerstwo Transportu Singapuru i Ministerstwo Oceanów i Rybołówstwa Korei Południowej podpisały porozumienie (Memorandum of Understanding, MOU) w celu utworzenia Zielonego i Cyfrowego Korytarza Żeglugowego (Green and Digital Shipping Corridor, GDSC) między oboma państwami.

03.11.2025, 15:04
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Fotowoltaika na statku. Wattlab wdraża technologie solarne w ramach kolejnego zamówienia

W poszukiwaniu nisko- i zeroemisyjnych rozwiązań dla transportu morskiego i śródlądowego, firmy sięgają po coraz to pomysły. Obok LNG, zielonych paliw jak metanol i amoniak, czy też napędu wiatrowego, wykorzystuje się też panele słoneczne. Z myślą o żegludze przybrzeżnej firma Wattlab zaimplementowała fotowoltaikę na statku MV Vertom Tula, co stanowi kolejne, zrealizowane zlecenie tego rodzaju.

31.10.2025, 15:49
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Energetyka przyszłości, partnerstwa i realne wdrożenia technologii wodorowych w centrum debaty ekspertów w Gdyni [PCHET 2025]

W dniach 15–16 października 2025 roku w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni odbyła się 8. edycja Polish Conference on Hydrogen Energy and Technology (PCHET 2025) - najważniejsze w Polsce wydarzenie poświęcone gospodarce wodorowej, transformacji energetycznej i rozwojowi zielonych technologii.

30.10.2025, 20:41
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Dekarbonizacja żeglugi i portów - rola wodoru [PCHET 2025]

Wodór odgrywa kluczową rolę w transformacji energetycznej, stanowiąc alternatywę dla paliw kopalnych oraz wspierając dekarbonizację przemysłu i transportu. Tematowi dekarbonizacji transportu morskiego z udziałem wodoru przyjrzeli się eksperci podczas panelu: "Dekarbonizacja żeglugi i portów - rola wodoru", który miał miejsce na Polish Conference for Hydrogen Energy and Technologies (PCHET) 2025.

19.10.2025, 21:00
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2025. Wiele znaków zapytania w logistyce morskiej

Zaprawieni w logistyce i spedycji, szczególnie uwzględniającej transport morski, od paru lat wiedzą doskonale, że nawet najskrupulatniej przygotowane plany mogą zostać postawione na głowie w konfrontacji z rzeczywistością. Przy każdej operacji trzeba się spodziewać nieustannych zmian i olbrzymiego (i coraz większego) wpływu czynników zewnętrznych. Jak w takim razie wciąż może funkcjonować branża logistyki morskiej? Forum Gospodarki Morskiej poszukiwało odpowiedzi na to pytanie.

10.10.2025, 20:52
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Międzynarodowe partnerstwo na rzecz rozwoju bunkrowania amoniakiem

Japońska firma Mitsui O.S.K. Lines (MOL) podpisała 7 października memorandum o współpracy z NH3 Clean Energy Limited (NH3) i Oceania Marine Energy w sprawie rozwoju operacji bunkrowania czystym amoniakiem w regionie Pilbara w Australii Zachodniej. Odbywa się to w ramach inicjatywy Pilbara Clean Fuels Bunkering Hub, ogłoszonej jeszcze w czerwcu tego roku, będącą zarazem pierwszą tego rodzaju w Australii MOL będzie pierwszym na świecie przewoźnikiem oceanicznym, który weźmie udział w tej inicjatywie.

07.10.2025, 20:12
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Hapag-Lloyd i DHL podpisują umowę celem dekarbonizacji łańcuchów dostaw

Hapag-Lloyd i DHL Global Forwarding podpisały trzyletnią umowę ramową na zakup redukcji emisji gazów cieplarnianych (GHG) w ramach tzw. Zakresu 3. Wpisuje się to w dalsze działania niemieckiego przewoźnika w związku z polityką dekarbonizacji transportu morskiego, obok takich przedsięwzięć jak sięganie po nisko- i zeroemisyjne paliwa, wykorzystywane na nowych statkach floty firmy.

30.09.2025, 12:56
SOLID PORT_790_140_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.