Flota lodołamaczy USA „jest w opłakanym stanie, a jej przyszłość nie daje nadziei na zmianę”, napisał publicysta Brandon Walls w artykule dla amerykańskiego magazynu „National Interest”.
Podkreślono, że w służbie amerykańskiej straży przybrzeżnej znajdują się dwa okręty: lodołamacz „Healy”, który został zmuszony do przerwania planowanego rozmieszczenia w Arktyce z powodu pożaru na pokładzie w połowie sierpnia oraz ostatni lodołamacz „Gwiazda Polarna”, który został oddany do użytku w latach 70.
- W porównaniu z flotą rosyjską, która ma 40 takich statków, Stany Zjednoczone mają znacznie gorsze możliwości - powiedział Walls.
Publicysta uważa, że Stany Zjednoczone nie radzą sobie z planem wymiany przestarzałych okrętów i rozbudowy floty lodołamaczy, w szczególności z powodu problemów finansowych.
- Plan zakłada pojawienie się tylko trzech ciężkich i trzech średnich okrętów, co potroi wielkość obecnej floty USA, ale to nadal słabo w porównaniu z flotą rosyjską. - powiedział.
Autor wskazuje również na inne problemy planu. Pisze, że wszystkie lodołamacze będą miały napęd spalinowo-elektryczny, podczas gdy rosyjska flota korzysta głównie z konstrukcji jądrowych. Umieszczanie takiego sprzętu na statkach dla tak rozwiniętej potęgi gospodarczej, jaką są Stany Zjednoczone, jest zagadkowe dla publicysty.
Walls doszedł do wniosku, że obecnej amerykańskiej strategii w Arktyce brakuje wizji i ambicji.
Źródło: Sputnik Polska
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów