Brytyjska firma SSE oraz norweski koncern energetyczny Equinor zdobyli finansowanie na wielki projekt offshore na wschodnim wybrzeżu Anglii. Jego częścią będą wielkie jak wieżowce turbiny, zdolne wyprodukować 5 proc. brytyjskiego zapotrzebowania na energię elektryczną.
Decyzja została podjęta kilka dnia po tym, jak Unia Europejska zapowiedziała przeznaczenie 940 mld dolarów na rozwój morskiej energetyki wiatrowej. W tym samym czasie Boris Johnson, brytyjski premier, ogłosił swój zielony plan wsparcia dla odnawialnych źródeł energii.
Pierwsze dwie fazy projektu o nazwie Dogger Bank będą kosztować około 8 mld dolarów i utworzą setki miejsc pracy. Każdy z etapów odpowiada 1,200 MW mocy i będzie wytwarzał około 6 tys. gigawatogodzin. Morska energetyka wiatrowa jest kluczowa dla planu Johnsona, który zakłada powiększenie wytwarzanej z niej mocy o 40 GW do 2030 roku.
Orsted, Royal Dutch Shell i Danske Commodities podpisały umowy na zakup energii z dwóch pierwszych faz Dogger Bank.
W ramach projektu we wrześniu zamówiono 190 13-megawatowych turbin Haliade-X od General Electric, każda o wysokości 248 metrów.
Dwa pierwsze etapy inwestycji będą powstawać w tym samym czasie. Trzecia jest opracowywana w innej perspektywie czasowej, a zamknięcie jej finansowania ma nastąpić na późniejszym etapie. Po zakończeniu wszystkich trzech faz w marcu 2026 r. będzie to największy morski kompleks wiatrowy na świecie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów