95 przedsiębiorców wzięło udział w spotkaniach zorganizowanych przez Equinor i Polenergię dla potencjalnych dostawców i firm zainteresowanych rozwojem morskich farm wiatrowych na Bałtyku.Z uwagi na pandemię COVID-19 seria sześciu warsztatów dostępna była on-line, co nie przeszkodziło w nawiązaniu dobrych relacji i zapewnieniu dialogu pomiędzy międzynarodowymi dostawcami technologii offshore, a krajowymi przedsiębiorcami, którzy w najbliższych latach utworzą łańcuch dostaw zapewniający realizację pierwszych w Polsce morskich farm wiatrowych.
Uczestnicy październikowych warsztatów mieli możliwość omówienia harmonogramu realizacji inwestycji MFW Bałtyk II i MFW Bałtyk III oraz wstępnych zasad zbliżającego się procesu zakupowego. Warsztaty otwarte były dla wszystkich przedstawicieli łańcucha dostawi obejmowały tematy związane m.in. z turbinami wiatrowymi, fundamentami, systemami elektrycznymi, podstacjami lądowymi oraz morskimi.
„Jako pierwsi w Polsce rozpoczęliśmy współpracę z potencjalnymi krajowymi i międzynarodowymi dostawcami już wiosną 2019 roku. Nasza strategia kontraktowania zamówień ma na celu zwiększenie konkurencji, która pozwoli na maksymalizację możliwości polskiego łańcucha dostaw. Jego budowa,to proces długoterminowy, ale z czasem stworzy możliwości zwiększania udziału lokalnych dostawców i zapewni rozwój morskiej energetyki wiatrowej” - mówi Vidar Birkeland, dyrektor projektów MFW Bałtyk II i III w Equinor.
Equinor oraz Polenergia jako liderzy rynku morskich farm wiatrowych w Polsce, planują dalszy rozwój i osiągnięcie etapu gotowości do budowy MFW Bałtyk II i MFW Bałtyk III o łącznej mocy 1 440 MW do 2023 roku. Warunkiem koniecznym jest jak najszybsze przyjęcie i wejście w życie na początku 2021 roku stosownej ustawy, która ustanowi właściwe ramy i dostarczy odpowiedniego wsparcia finansowego do dalszego rozwoju projektów morskich farm wiatrowych.Więcej informacji na temat realizowanych projektów Equinor oraz Polenergii można znaleźć na stronach www.baltyk2.pl i www.baltyk3.pl
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii