Niemiecka stocznia Flensburger Schiffbaugesellschaft (FSG) otrzymała swoje pierwsze zamówienie po zmianie właściciela na Tennor Holding.
Zamówienie na prom ro-ro złożyło IVP Ship Invest, firma należąca do Larsa Windhorsta, założyciela Tennor Holding. Ma zostać ukończone w kwietniu 2022 roku. Umowa zawiera także możliwość budowy kolejnej takiej jednostki.
Nowa jednostka ma być wyposażona w zaawansowane energooszczędne technologie. Statek ma długość 210 metrów, szerokość 26 metrów i tonaż brutto 32,770 jednostek. Wartość całego zamówienia to 140 mln euro.
- To zamówienie jest ważnym budulcem dla przyszłości stoczni we Flensburgu - powiedział Philipp Maracke, dyrektor generalny FSG. - Budowa rozpocznie się w grudniu. To zamówienie pokaże, że jesteśmy gotowi do działania. Wiem, jak bardzo 360 naszych pracowników nie może się doczekać, aby wreszcie móc ponownie budować statki. W ten sposób Lars Windhorst dotrzymał obietnicy wsparcia FSG w trudnej sytuacji .
Wszystkie udziały oraz pracownicy FSG zostali niedawno przejęci przez inwestora Tennor Holding. Dzięki temu pogrążona w kłopotach finansowych stocznia dostała szansę na nowy start.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów