Fincantieri wspólnie z meksykańskim rządem zbudują nową stocznię, która będzie świadczyła usługi naprawcze, konserwacyjne i prowadziła przebudowy wycieczkowców, tankowców i innych dużych jednostek.
Włoski gigant stoczniowy oświadczył we wtorek, że podpisał list intencyjny z Ministerstwem Rozwoju Gospodarczego i Pracy stanu Jukatan (Meksyk) w sprawie projektu i budowy nowego obiektu zlokalizowanego w obrębie rozbudowy Portu Progreso, 35 km od stolicy stanu – Meridy. Fincantieri przypadnie część obszaru przeznaczonego na działalność przemysłową. Koncern otrzyma 40-letnią koncesję na zarządzanie tym obszarem.
Umowa została podpisana zdalnie przez ministra rozwoju gospodarczego i pracy Jukatanu Ernesto Herrero Novelo oraz dyrektora działu usług Fincantieri Giorgio Rizzo, odpowiednio w obecności gubernatora Jukatanu Mauricio Vila Dosala i dyrektora generalnego z Fincantieri, Fabio Gallia.
W ramach projektu mają powstać dwa murowane suche doku, największe w Amerykach, zdolne pomieścić statki do długości do 400 metrów. Stocznia będzie miała również platformę podnoszącą dla jednostek o długości do 150 metrów, około 1000 metrów doków, dźwigów, warsztaty, sprzęt specjalny, biura i magazyny.
Budowę zakładu rozpoczną władze stanu Jukatan w pierwszej połowie 2021 roku. Ma ona zakończyć się w 2027 roku. Rząd będzie bezpośrednio zarządzać początkowymi pracami za pośrednictwem spółki specjalnego przezna dalej zajmie się budową zaawansowanych obiektów, zwłaszcza warsztatów i sprzętu do podnoszenia oraz instalacji. Włosi przeprowadzą także szkolenia kadry, prowadzone na miejscu oraz na włoskich uczelniach i Akademii Fincantieri.
Po otwarciu w stoczni będzie pracować do 2,500 pracowniów. Meksyk eksportuje blisko 400 mld dolarów towarów każdego roku, przy imporcie wartym około 350 mld dolarów. Wiele z tych towarów dociera lub wypływa stąd drogą morską.
Nowa stocznia będzie strategicznie zlokalizowana, by służyć operatorom przepływającym przez ten region i pływającym głównie po Atlantyku. Zatoka jest również regionem o dużej koncentracji działalności związanej z ropą i gazem, obejmującym eksplorację, produkcję i przechowywanie ropy naftowej i gazu ziemnego na morzu.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów