pc
Decyzją Walnego Zgromadzenia zmieniona została nazwa Szczecińskiego Parku Przemysłowego. Spółce została przywrócona historyczna nazwa – Stocznia Szczecińska.
Powrót do dawnej nazwy „Stocznia Szczecińska” jest symbolicznym wyrazem powrotu do tradycji tej stoczni, której kontynuatorem dotychczas był Szczeciński Park Przemysłowy. Co najważniejsze, przywrócenie historycznej nazwy Stoczni Szczecińskiej nastąpiło równolegle z procesem przywracania pełnej zdolności produkcyjnej spółki. Pod szyldem Stoczni Szczecińskiej będziemy znów budowali nowe statki – mówi Andrzej Strzeboński, prezes zarządu spółki.
W ostatnim czasie spółka podpisała dwa listy intencyjne w sprawie budowy nowych jednostek – dwóch masowców dla szczecińskiego armatora Baltramp oraz czterech wielozadaniowych statków dla niemieckiego klienta – firmy Monterola Shipping Company. W najbliższych miesiącach zostaną uzgodnione szczegółowe warunki współpracy i podpisane kontrakty na budowę statków.
Stocznia Szczecińska przez lata zbudowała bardzo silną markę, która do dziś jest rozpoznawalna przez armatorów w Europie i na świecie. Dlatego kontynuacja działalności pod szyldem Stoczni Szczecińskiej przywróci należną jej renomę. Przywrócenie nazwy Stoczni Szczecińskiej zostało poprzedzone szczegółowymi analizami prawnymi. Zgodnie z opinią ekspertów zmiana firmy Szczecińskiego Parku przemysłowego na Stocznia Szczecińska nie narusza praw innych podmiotów.
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"