pc
Decyzją Walnego Zgromadzenia zmieniona została nazwa Szczecińskiego Parku Przemysłowego. Spółce została przywrócona historyczna nazwa – Stocznia Szczecińska.
Powrót do dawnej nazwy „Stocznia Szczecińska” jest symbolicznym wyrazem powrotu do tradycji tej stoczni, której kontynuatorem dotychczas był Szczeciński Park Przemysłowy. Co najważniejsze, przywrócenie historycznej nazwy Stoczni Szczecińskiej nastąpiło równolegle z procesem przywracania pełnej zdolności produkcyjnej spółki. Pod szyldem Stoczni Szczecińskiej będziemy znów budowali nowe statki – mówi Andrzej Strzeboński, prezes zarządu spółki.
W ostatnim czasie spółka podpisała dwa listy intencyjne w sprawie budowy nowych jednostek – dwóch masowców dla szczecińskiego armatora Baltramp oraz czterech wielozadaniowych statków dla niemieckiego klienta – firmy Monterola Shipping Company. W najbliższych miesiącach zostaną uzgodnione szczegółowe warunki współpracy i podpisane kontrakty na budowę statków.
Stocznia Szczecińska przez lata zbudowała bardzo silną markę, która do dziś jest rozpoznawalna przez armatorów w Europie i na świecie. Dlatego kontynuacja działalności pod szyldem Stoczni Szczecińskiej przywróci należną jej renomę. Przywrócenie nazwy Stoczni Szczecińskiej zostało poprzedzone szczegółowymi analizami prawnymi. Zgodnie z opinią ekspertów zmiana firmy Szczecińskiego Parku przemysłowego na Stocznia Szczecińska nie narusza praw innych podmiotów.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej