• <
Proteh GlassDeep_top

Specjalistyczny statek Avalon Sea już przekazany armatorowi

PMK

13.05.2016 10:52 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Specjalistyczny statek Avalon Sea już przekazany armatorowi
Specjalistyczny statek Avalon Sea już przekazany armatorowi - GospodarkaMorska.pl

12 maja 2016 stocznia Remontowa Shipbuilding S.A. członek grupy kapitałowej REMONTOWA HOLDING, przekazała armatorowi  specjalistyczny, wielozadaniowy statek typu AHTS – Avalon Sea.

Jest to kolejny statek zbudowany w stoczni Remontowa Shipbuilding przeznaczony na rynek północno – amerykański i jednocześnie pierwszy z możliwością wykorzystania w trudnych warunkach arktycznych Północnego Atlantyku.

Eksploatowany będzie przez jednego  z wiodących  producentów ropy naftowej oraz gazu w Kanadzie  - ExxonMobil.  AVALON SEA  swoje zadania realizować   będzie wokół platform wydobywczych „Hibernia” i „Hebron” w rejonie Labradoru i Nowej Funlandii. Statek spełniać będzie wszystkie zadania przewidziane  dla jednostek typu AHTS, takie jak: transport oraz ewakuacja załóg platform wiertniczych, przewóz różnorodnych ładunków, asysta przy kotwieniu innych jednostek, likwidacja skutków rozlewów olejowych, pełnienie funkcji holownika ratowniczego oraz ochrony przeciw–pożarowej instalacji offshore.

W odróżnieniu od innych jednostek tego typu przeznaczony jest również do  monitorowania i kontrolowania stanu zalodzenia, a w razie potrzeby również odpowiedniego korygowania kursu przemieszczających się gór lodowych chroniąc w ten sposób morskie instalacje wydobywcze przed ewentualną kolizją z „wędrującą” górą lodową.

Realizację tego zadania umożliwia nietypowy kształt dziobu oraz całego  kadłuba „Wave Piercing” opatentowany przez Rolls – Royce Marine,  dostosowany do  obsługi platform wiertniczych w warunkach arktycznych. Ponadto, na dziobie statku zainstalowany został  monitor wodny, który rozbijać będzie  pak lodowy wokół platform  zapobiegając tworzeniu się zwartej pokrywy lodowej.

Standard budowanego statku odpowiada klasie lodowej 1C, umożliwiającej żeglugę w lodzie o grubości do 0,4 m. Hybrydowy, spalinowo – elektryczny układ napędowy zwiększa elastyczność operacyjną statku oraz zmniejsza zużycie paliwa.  Statek wyposażony został w najnowocześniejsze urządzenia oraz systemy zapewniające najwyższe standardy bezpieczeństwa załogi oraz eksploatacji statku.

Na uwagę zasługuje  fakt, iż jedna z platform wiertniczych, którą obsługiwać będzie Avalon Sea  - „Hibernia”  zainstalowana została pod koniec lat 90 u wybrzeży Nowej Fundlandii przy współudziale Gdańskiej Stoczni Remontowej SA. W ten sposób  obie  stocznie należące do Holdingu Remontowa  - Gdańska Stocznia „Remontowa” S.A. uczestnicząca w projekcie budowy stałych platform offshore i Remontowa Shipbuilding S.A.  – budująca statek do obsługi i ochrony platformy „Hibernia”  - na stałe wpisały się w historię branży offshore.

Podstawowe parametry statku:

- długość  całkowita     87,30 m
- szerokość             20,00 m
- nośność            4000 ton
- uciąg na palu         140 ton

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 42475,00 $ tona 2,41% 18 sty
 Cynk 3543,00 $ tona 0,25% 18 sty
 Aluminium 3005,00 $ tona -0,10% 18 sty
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.