Holenderska Heerema Offshore Services złożyła zamówienie w singapurskim koncernie Sembcorp Marine (SCM) na budowę największego, półzanurzalnego dźwigu pływającego na świecie. Koszt zamówienia opiewa na miliard dolarów.
Nowa jednostka ma mieć 220-metra długości, 102 metry szerokości, a jej wyporność wyniesie zatrważające 273,7 tys. ton – najwięcej na świecie. Dla porównania dwa największe tego typu dźwigi – Saipem 7000 oraz SSCV Thialf mają wyporność grubo poniżej 200 tys. ton. Na statku będą zainstalowane dźwigi marki Huisman zdolne podnieść elementy ważące ponad 10 tys. ton.
Napędzania silnikiem hybrydowym jednostka będzie używana do konstrukcji i złomowania największych obiektów offshore na świecie.Dźwig powstanie w stoczni Sembcorp Marine Tuas Boulevard Yard w Singapurze i ma być gotowy w czwartym kwartale 2018 roku.
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"