Holenderska Heerema Offshore Services złożyła zamówienie w singapurskim koncernie Sembcorp Marine (SCM) na budowę największego, półzanurzalnego dźwigu pływającego na świecie. Koszt zamówienia opiewa na miliard dolarów.
Nowa jednostka ma mieć 220-metra długości, 102 metry szerokości, a jej wyporność wyniesie zatrważające 273,7 tys. ton – najwięcej na świecie. Dla porównania dwa największe tego typu dźwigi – Saipem 7000 oraz SSCV Thialf mają wyporność grubo poniżej 200 tys. ton. Na statku będą zainstalowane dźwigi marki Huisman zdolne podnieść elementy ważące ponad 10 tys. ton.
Napędzania silnikiem hybrydowym jednostka będzie używana do konstrukcji i złomowania największych obiektów offshore na świecie.Dźwig powstanie w stoczni Sembcorp Marine Tuas Boulevard Yard w Singapurze i ma być gotowy w czwartym kwartale 2018 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów