PMK
Mediterranean Shipping Co (MSC) ochrzciła we francuskim porcie Le Havre kolejny kontenerowiec - MSC Sveva. Zdola zabrać do 19224 TEU jednostka została wybudowana w Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (Korea Płd.).
MSC Sveva jest kolejnym kontenerowcem klasy Oscar wyposażonym w silnik nowej generacji o zmniejszonym zużyciu paliwa i mniejszej emisji CO2. Jednostak jest przeznaczona na trasy z Azji do Europy.
MSC w swojej flocie posiada jeszcze cztery podobne jednostki: MSC Oliver, MSC Zoe, MSC Oscar oraz MSC Maya. Ten ostatni kontenerowiec w czerwcu przypłynął do Gdańska w ramach cotygodniowego połączenia oceanicznego - aliansu 2M (Maersk Line, MSC). Został przyjęty przez DCT Gdańsk.
Wszystkie jednostki klasy Oscar mają te same parametry: 395,4 metry długości, 59 metrów szerokości, 22,8 węzłów prędkości. Każda z nich powstała w koreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).
Podstawowe dane jednostki:
Długość: 395,4 m
Szerokość: 59 m
Prędkość: 22,8 węzłów
Tonaż: 193 tys. ton
Załoga: 39 osób
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii