mk
Pontovremon – masowiec greckiego armatora OCEAN FREIGHTERS został zadokowany w sucym doku SD I w Stoczni Nauta. Statek trafił do Gdyni na remont awaryjny.
Masowiec ma 225m długości i 32 m szerokości, został zbudowany w 2001. Statek wymaga wykonania prac stalowych w zbiornikach balastowych, na poszyciu dennym oraz w zbiornikach paliwa ciężkiego.
Grecja stanowi ważny kierunek eksportowy dla Stoczni Nauta. Greccy armatorzy od lat zajmują czołową pozycję w rankingu największych flot na świecie – zarówno pod względem tonażu, jak i wartości. Według danych analityków z VesselsValue.com pod grecką banderą pływają 4453 statki o łącznym tonażu 206,47 mln GT i wartości 88 mld dolarów.
Nauta ma bogate doświadczenie we współpracy z greckimi armatorami. W ubiegłym roku największym projektem na rynek grecki był remont zbiornikowca Anemos I Capital Ship Management, natomiast w 2015 r. remont klasowy chemikaliowca Mariposa. W drugim półroczu 2016 Nauta nawiązała także współpracę z armatorem gazowców Stealth Marine Corporation, dla którego wykonała remonty trzech jednostek – Gas Cathar, Gas Myth i Gas Ethereal.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza