mk
Pontovremon – masowiec greckiego armatora OCEAN FREIGHTERS został zadokowany w sucym doku SD I w Stoczni Nauta. Statek trafił do Gdyni na remont awaryjny.
Masowiec ma 225m długości i 32 m szerokości, został zbudowany w 2001. Statek wymaga wykonania prac stalowych w zbiornikach balastowych, na poszyciu dennym oraz w zbiornikach paliwa ciężkiego.
Grecja stanowi ważny kierunek eksportowy dla Stoczni Nauta. Greccy armatorzy od lat zajmują czołową pozycję w rankingu największych flot na świecie – zarówno pod względem tonażu, jak i wartości. Według danych analityków z VesselsValue.com pod grecką banderą pływają 4453 statki o łącznym tonażu 206,47 mln GT i wartości 88 mld dolarów.
Nauta ma bogate doświadczenie we współpracy z greckimi armatorami. W ubiegłym roku największym projektem na rynek grecki był remont zbiornikowca Anemos I Capital Ship Management, natomiast w 2015 r. remont klasowy chemikaliowca Mariposa. W drugim półroczu 2016 Nauta nawiązała także współpracę z armatorem gazowców Stealth Marine Corporation, dla którego wykonała remonty trzech jednostek – Gas Cathar, Gas Myth i Gas Ethereal.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej