Wight Shipyard Co (WSC), jako pierwsza stocznia w Wielkiej Brytanii, zbudowała jednocześnie cztery promy w swoim zakładzie w Cowes. Jednostki powstały dla maltańskiego organizatora wycieczek.
Największe do tej pory zamówienie na eksport promów składa się z dwóch 20-metrowych i dwóch 33-metrowych lekkich promów, zaprojektowanych przez One2Three Naval Architects.
- Jesteśmy dumni, że jesteśmy w stanie wyprodukować cztery duże promy w ciągu roku, pomimo ograniczeń i zmian w pracy spowodowanych przez światową pandemię Covid19 - skomentował Jo Daly, prezes WSC.
Statki zostały stworzone tak, aby były lżejsze i bardziej wydajne pod względem zużycia paliwa niż poprzednie jednostki zbudowane przez stocznię.
WSC specjalizuje się w budowie lekkich promów, czego następstwem jest mniejsze spalanie paliwa. Zwrócono uwagę na wagę każdego elementu i wyposażenia użytego w budownictwie, co doprowadziło do zmniejszenia masy wszystkich czterech promów, oferując znaczne oszczędności paliwa. Według konstruktora każdy jeden procent oszczędności na masie odpowiada jednemu procentowi oszczędności paliwa.
Dwa nowo zbudowane 20-metrowe katamarany portowe zastąpią istniejące statki, które już obsługują historyczny rejs wokół dwóch naturalnych portów, otaczających maltańską stolicę Vallettę.
W szczególności statek tego typu został zaprojektowany jako wolniejszy autobus wodny do częstego zatrzymywania się w portach otaczających osłonięte wody wokół stolicy. Został zaprojektowany z myślą o optymalnej wydajności, osiągając prędkości od 8 do 10 węzłów, przy maksymalnej prędkości 20 węzłów.
Jest zasilany przez dwa silniki MAN D2676 LE434 o mocy 2 x 270 kW = 540 kW, sprzężone z przekładniami morskimi ZF500 i podwójnymi, dynamicznie wyważonymi pędnikami CJR 5 o stałym skoku.
Statek może przewozić 197 pasażerów i trzech członków załogi.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów