Wight Shipyard Co (WSC), jako pierwsza stocznia w Wielkiej Brytanii, zbudowała jednocześnie cztery promy w swoim zakładzie w Cowes. Jednostki powstały dla maltańskiego organizatora wycieczek.
Największe do tej pory zamówienie na eksport promów składa się z dwóch 20-metrowych i dwóch 33-metrowych lekkich promów, zaprojektowanych przez One2Three Naval Architects.
- Jesteśmy dumni, że jesteśmy w stanie wyprodukować cztery duże promy w ciągu roku, pomimo ograniczeń i zmian w pracy spowodowanych przez światową pandemię Covid19 - skomentował Jo Daly, prezes WSC.
Statki zostały stworzone tak, aby były lżejsze i bardziej wydajne pod względem zużycia paliwa niż poprzednie jednostki zbudowane przez stocznię.
WSC specjalizuje się w budowie lekkich promów, czego następstwem jest mniejsze spalanie paliwa. Zwrócono uwagę na wagę każdego elementu i wyposażenia użytego w budownictwie, co doprowadziło do zmniejszenia masy wszystkich czterech promów, oferując znaczne oszczędności paliwa. Według konstruktora każdy jeden procent oszczędności na masie odpowiada jednemu procentowi oszczędności paliwa.
Dwa nowo zbudowane 20-metrowe katamarany portowe zastąpią istniejące statki, które już obsługują historyczny rejs wokół dwóch naturalnych portów, otaczających maltańską stolicę Vallettę.
W szczególności statek tego typu został zaprojektowany jako wolniejszy autobus wodny do częstego zatrzymywania się w portach otaczających osłonięte wody wokół stolicy. Został zaprojektowany z myślą o optymalnej wydajności, osiągając prędkości od 8 do 10 węzłów, przy maksymalnej prędkości 20 węzłów.
Jest zasilany przez dwa silniki MAN D2676 LE434 o mocy 2 x 270 kW = 540 kW, sprzężone z przekładniami morskimi ZF500 i podwójnymi, dynamicznie wyważonymi pędnikami CJR 5 o stałym skoku.
Statek może przewozić 197 pasażerów i trzech członków załogi.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza