• <
smartre_2023

Stocznia Wight Shipyard dostarczyła 4 jednocześnie budowane promy na Maltę

PMK

11.09.2020 16:00
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Stocznia Wight Shipyard dostarczyła 4 jednocześnie budowane promy na Maltę

Partnerzy portalu

Stocznia Wight Shipyard dostarczyła 4 jednocześnie budowane promy na Maltę - GospodarkaMorska.pl
Wight Shipyard

Wight Shipyard Co (WSC), jako pierwsza stocznia w Wielkiej Brytanii, zbudowała jednocześnie cztery promy w swoim zakładzie w Cowes. Jednostki powstały dla maltańskiego organizatora wycieczek.

Największe do tej pory zamówienie na eksport promów składa się z dwóch 20-metrowych i dwóch 33-metrowych lekkich promów, zaprojektowanych przez One2Three Naval Architects.

- Jesteśmy dumni, że jesteśmy w stanie wyprodukować cztery duże promy w ciągu roku, pomimo ograniczeń i zmian w pracy spowodowanych przez światową pandemię Covid19 - skomentował Jo Daly, prezes WSC.

Statki zostały stworzone tak, aby były lżejsze i bardziej wydajne pod względem zużycia paliwa niż poprzednie jednostki zbudowane przez stocznię.

WSC specjalizuje się w budowie lekkich promów, czego następstwem jest mniejsze spalanie paliwa. Zwrócono uwagę na wagę każdego elementu i wyposażenia użytego w budownictwie, co doprowadziło do zmniejszenia masy wszystkich czterech promów, oferując znaczne oszczędności paliwa. Według konstruktora każdy jeden procent oszczędności na masie odpowiada jednemu procentowi oszczędności paliwa.

Dwa nowo zbudowane 20-metrowe katamarany portowe zastąpią istniejące statki, które już obsługują historyczny rejs wokół dwóch naturalnych portów, otaczających maltańską stolicę Vallettę.

W szczególności statek tego typu został zaprojektowany jako wolniejszy autobus wodny do częstego zatrzymywania się w portach otaczających osłonięte wody wokół stolicy. Został zaprojektowany z myślą o optymalnej wydajności, osiągając prędkości od 8 do 10 węzłów, przy maksymalnej prędkości 20 węzłów.

Jest zasilany przez dwa silniki MAN D2676 LE434 o mocy 2 x 270 kW = 540 kW, sprzężone z przekładniami morskimi ZF500 i podwójnymi, dynamicznie wyważonymi pędnikami CJR 5 o stałym skoku.

Statek może przewozić 197 pasażerów i trzech członków załogi.

Partnerzy portalu

seatech_390x100_2022

Dziękujemy za wysłane grafiki.