• <
KONGSBERG_2023

Stocznia Nauta zdobywa nowych klientów. Remont kontenerowca dla niemieckiego armatora

13.11.2022 16:05 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Stocznia Nauta zdobywa nowych klientów. Remont kontenerowca dla niemieckiego armatora

Partnerzy portalu

Stocznia Nauta zdobywa nowych klientów. Remont kontenerowca dla niemieckiego armatora - GospodarkaMorska.pl
Fot. GospodarkaMorska.pl

Spory ruch przy nabrzeżach Stoczni Remontowej Nauta w Gdyni. Nowym gościem jest kontenerowiec Pantonio, który przypłynął w celu przeprowadzenia szeregu prac konserwacyjnych i remontowych.

Pantonio (IMO: 9440576) to kontenerowiec niemieckiego armatora Pantonio Ship Management z Hamburga. Statek pływa pod flagą Portugalii, mierzy 130 metrów długości, a jego DWT wynosi 8153 ton. Jest w stanie przewozić 4690 TEU. Został zbudowany w 2007 roku w Sainty Yangzhou Shipbuilding w Chinach. Do Gdyni przypłynął po raz pierwszy.


– Pierwszy raz podpisaliśmy w tym roku kontrakt z tym armatorem – mówi Marek Kostępski, Area Commercial Manager w Stoczni Remontowej Nauta. – Posiada on flotę kilkunastu statków. Aktualnie staramy się pozyskać nowe kontrakty od tego armatora, jest duża szansa na kolejne w przyszłym roku. Liczymy na dobrą współpracę – dodaje.

Na kontenerowcu Pantonio praca wre


– Ważną kwestią jest konserwacja kadłuba, na całe szczęście dopisała nam pogoda i firma malarska oraz stocznia wykonały dobrą robotę – opowiada Berndt Luebcke, superintendent w Kontor 17 MPM, która zajmuje się zarządzaniem statkiem z ramienia armatora. – Głównym zadaniem jest instalacja systemu uzdatniania wód balastowych. To naprawdę czasochłonne i mamy nadzieję, że będziemy gotowi na czas. Mamy też kilka napraw zbiorników, które również pochłaniają dużo czasu.

Poza pracami konserwacyjno-malarskimi kadłuba i montażem systemu uzdatniania wód balastowych (BWTS) Pantonio przejdzie także inne roboty, m.in. przegląd i ewentualną wymianę lub remont zaworów denno-zaburtowych, części maszyn i urządzeń pokładowych i siłowni, silników głównych i pomocniczych, kotłów, chłodnic rurowych i płaszczowych, prądnic, osprzętu elektrycznego, aparatury kontrolno-pomiarowej, w końcu także wału śrubowego i płetwy steru wraz z wymianą uszczelnień.

Jak podkreśla Luebcke, współpraca z Nautą przebiega pomyślnie, a prace idą bezproblemowo.

– Staramy się, by zachować jakość i dokładność przy przeprowadzaniu remontów statków – dodaje Marek Kostępski.


etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023
AVEXON

Dziękujemy za wysłane grafiki.