Spory ruch przy nabrzeżach Stoczni Remontowej Nauta w Gdyni. Nowym gościem jest kontenerowiec Pantonio, który przypłynął w celu przeprowadzenia szeregu prac konserwacyjnych i remontowych.
Pantonio (IMO: 9440576) to kontenerowiec niemieckiego armatora Pantonio Ship Management z Hamburga. Statek pływa pod flagą Portugalii, mierzy 130 metrów długości, a jego DWT wynosi 8153 ton. Jest w stanie przewozić 4690 TEU. Został zbudowany w 2007 roku w Sainty Yangzhou Shipbuilding w Chinach. Do Gdyni przypłynął po raz pierwszy.
– Pierwszy raz podpisaliśmy w tym roku kontrakt z tym armatorem –
mówi Marek Kostępski, Area Commercial Manager w Stoczni Remontowej
Nauta. – Posiada on flotę kilkunastu statków. Aktualnie staramy się
pozyskać nowe kontrakty od tego armatora, jest duża szansa na kolejne w
przyszłym roku. Liczymy na dobrą współpracę – dodaje.
– Ważną
kwestią jest konserwacja kadłuba, na całe szczęście dopisała nam pogoda
i firma malarska oraz stocznia wykonały dobrą robotę – opowiada Berndt
Luebcke, superintendent w Kontor 17 MPM, która zajmuje się zarządzaniem
statkiem z ramienia armatora. – Głównym zadaniem jest instalacja systemu
uzdatniania wód balastowych. To naprawdę czasochłonne i mamy nadzieję,
że będziemy gotowi na czas. Mamy też kilka napraw zbiorników, które
również pochłaniają dużo czasu.
Poza pracami
konserwacyjno-malarskimi kadłuba i montażem systemu uzdatniania wód
balastowych (BWTS) Pantonio przejdzie także inne roboty, m.in. przegląd i
ewentualną wymianę lub remont zaworów denno-zaburtowych, części maszyn i
urządzeń pokładowych i siłowni, silników głównych i pomocniczych,
kotłów, chłodnic rurowych i płaszczowych, prądnic, osprzętu
elektrycznego, aparatury kontrolno-pomiarowej, w końcu także wału
śrubowego i płetwy steru wraz z wymianą uszczelnień.
Jak podkreśla Luebcke, współpraca z Nautą przebiega pomyślnie, a prace idą bezproblemowo.
– Staramy się, by zachować jakość i dokładność przy przeprowadzaniu remontów statków – dodaje Marek Kostępski.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów