• <
smartre_2023

Stocznia Nauta zdobywa nowych klientów. Remont kontenerowca dla niemieckiego armatora

13.11.2022 16:05 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Stocznia Nauta zdobywa nowych klientów. Remont kontenerowca dla niemieckiego armatora

Partnerzy portalu

Stocznia Nauta zdobywa nowych klientów. Remont kontenerowca dla niemieckiego armatora - GospodarkaMorska.pl
Fot. GospodarkaMorska.pl

Spory ruch przy nabrzeżach Stoczni Remontowej Nauta w Gdyni. Nowym gościem jest kontenerowiec Pantonio, który przypłynął w celu przeprowadzenia szeregu prac konserwacyjnych i remontowych.

Pantonio (IMO: 9440576) to kontenerowiec niemieckiego armatora Pantonio Ship Management z Hamburga. Statek pływa pod flagą Portugalii, mierzy 130 metrów długości, a jego DWT wynosi 8153 ton. Jest w stanie przewozić 4690 TEU. Został zbudowany w 2007 roku w Sainty Yangzhou Shipbuilding w Chinach. Do Gdyni przypłynął po raz pierwszy.


– Pierwszy raz podpisaliśmy w tym roku kontrakt z tym armatorem – mówi Marek Kostępski, Area Commercial Manager w Stoczni Remontowej Nauta. – Posiada on flotę kilkunastu statków. Aktualnie staramy się pozyskać nowe kontrakty od tego armatora, jest duża szansa na kolejne w przyszłym roku. Liczymy na dobrą współpracę – dodaje.

Na kontenerowcu Pantonio praca wre


– Ważną kwestią jest konserwacja kadłuba, na całe szczęście dopisała nam pogoda i firma malarska oraz stocznia wykonały dobrą robotę – opowiada Berndt Luebcke, superintendent w Kontor 17 MPM, która zajmuje się zarządzaniem statkiem z ramienia armatora. – Głównym zadaniem jest instalacja systemu uzdatniania wód balastowych. To naprawdę czasochłonne i mamy nadzieję, że będziemy gotowi na czas. Mamy też kilka napraw zbiorników, które również pochłaniają dużo czasu.

Poza pracami konserwacyjno-malarskimi kadłuba i montażem systemu uzdatniania wód balastowych (BWTS) Pantonio przejdzie także inne roboty, m.in. przegląd i ewentualną wymianę lub remont zaworów denno-zaburtowych, części maszyn i urządzeń pokładowych i siłowni, silników głównych i pomocniczych, kotłów, chłodnic rurowych i płaszczowych, prądnic, osprzętu elektrycznego, aparatury kontrolno-pomiarowej, w końcu także wału śrubowego i płetwy steru wraz z wymianą uszczelnień.

Jak podkreśla Luebcke, współpraca z Nautą przebiega pomyślnie, a prace idą bezproblemowo.

– Staramy się, by zachować jakość i dokładność przy przeprowadzaniu remontów statków – dodaje Marek Kostępski.


Partnerzy portalu

seatech_390x100_2022
aste_580x100_gif_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.