Prawie dwa tygodnie niepewności ponad 430 pracowników Kleven kończą się dobrymi wiadomościami. Właśnie opublikowano informację o przejęciu stoczni przez specjalizujące się w recyklingu statków norweskie przedsiębiorstwo Green Yard z siedzibą w okręgu Agder.
Jak czytamy w dzisiejszym komunikacie prasowym: "Kluczowe kompetencje stoczni zostają zachowane, a Green
Yard Kleven będzie również w przyszłości jedną z najbardziej
renomowanych stoczni w Norwegii. Green Yard osiągnął porozumienie z syndykiem masy upadłościowej i bankami zaangażowanymi w transakcję przejęcia Kleven Verft".
Przypomnijmy, że w ubiegłym miesiącu, trzy banki norweskie wypowiedziały stoczni Kleven umowy kredytowe, a następnie złożyły wniosek o ogłoszenie jej upadłości.
Jak informowała wtedy chorwacka Grupa DIV: "Nieuzasadnione wypowiedzenie
kredytu i późniejsze zamrożenie rachunków uniemożliwiły Kleven Verft i
spółkom zależnym wykonywanie ich działalności, mimo że zarząd firmy
włożył znaczne wysiłki w celu przywrócenia negocjacji ze wszystkimi
zainteresowanymi stronami".
O bankructwie jako pierwsi
dowiedzieli się pracownicy na spotkaniu trzeciego lipca. Według
doniesień medialnych, w ostatnim czasie około 225 pracowników nie
otrzymało od stoczni wynagrodzenia. Jeszcze pod koniec czerwca, rzecznik
prasowy Kleven prosił pracowników, aby zachowali spokój. Jak mówił:
"Przeszliśmy już kilka burz w przeszłości, więc myślę, że musimy po
prostu zacząć od nowa."
W stoczni Kleven Verft było zatrudnionych wielu Polaków. Przedsiębiorstwo było również znaczącym zleceniodawcą polskich stoczni. Sprowadzało również z Polski części niezbędne do montażu statków oraz współpracowała z biurami projektowymi znad Wisły. Zarząd Kleven Verft kilkukrotnie wyrażał zainteresowanie zakupem Stoczni Gdańskiej.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów