1 lipca w Komsomolsku nad Amurem uroczyście położono stępkę pod nową korwetę budowaną dla Marynarki Wojennej Rosji.
Korweta budowana w stoczni Amurskij Sudostroitielnyj Zawod, największej rosyjskiej stoczni na dalekim wschodzie kraju, to okręt projektu 20385 (typ Gremyashchiy). Jednostka będzie nosiła nazwę Bystryj i docelowo ma wzmocnić Flotę Oceanu Spokojnego. To trzecia korweta tego typu, jaką w tym samym czasie buduje stocznia w Komsomolsku, czwarta czeka natomiast w kolejce. Dodatkowo pracuje ona także nad trzema jednostkami typu 20380 (typu Stereguschchiy). W innych rosyjskich stoczniach także trwają prace nad korwetami, które mają wzmocnić rosyjską flotę, jednak roboty przedłużają się.
Stocznie donoszą o kolejnych problemach z częściami, surowcami i finansowaniem, a nałożone na Rosję sankcje gospodarcze jeszcze pogarszają możliwość dostępu do odpowiednich technologii. Co więcej, media co jakiś czas donoszą, że inżynierowie natrafiają na problemy z samymi projektami technicznymi, które również wydłużają cykl robót. Prototypowy okręt Dierzkij projektu 20386 został zwodowany po prawie pięciu latach budowy w marcu 2021 roku, ale wciąż nie wszedł do służby. Z kolei Prowornyj projektu 20385 uległ pod koniec zeszłego roku uszkodzeniom podczas pożaru w stoczni w Petersburgu. W efekcie potrzebuje nowej nadbudówki, na której dostawę obecnie czeka. Wariant optymistyczny zakłada, że jednostka wejdzie do służby w 2026 roku.
Bystryj, którego budowa oficjalnie rozpoczęła się położeniem stępki 1 lipca, ma wzmocnić rosyjską flotę w 2028 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów