1 lipca w Komsomolsku nad Amurem uroczyście położono stępkę pod nową korwetę budowaną dla Marynarki Wojennej Rosji.
Korweta budowana w stoczni Amurskij Sudostroitielnyj Zawod, największej rosyjskiej stoczni na dalekim wschodzie kraju, to okręt projektu 20385 (typ Gremyashchiy). Jednostka będzie nosiła nazwę Bystryj i docelowo ma wzmocnić Flotę Oceanu Spokojnego. To trzecia korweta tego typu, jaką w tym samym czasie buduje stocznia w Komsomolsku, czwarta czeka natomiast w kolejce. Dodatkowo pracuje ona także nad trzema jednostkami typu 20380 (typu Stereguschchiy). W innych rosyjskich stoczniach także trwają prace nad korwetami, które mają wzmocnić rosyjską flotę, jednak roboty przedłużają się.
Stocznie donoszą o kolejnych problemach z częściami, surowcami i finansowaniem, a nałożone na Rosję sankcje gospodarcze jeszcze pogarszają możliwość dostępu do odpowiednich technologii. Co więcej, media co jakiś czas donoszą, że inżynierowie natrafiają na problemy z samymi projektami technicznymi, które również wydłużają cykl robót. Prototypowy okręt Dierzkij projektu 20386 został zwodowany po prawie pięciu latach budowy w marcu 2021 roku, ale wciąż nie wszedł do służby. Z kolei Prowornyj projektu 20385 uległ pod koniec zeszłego roku uszkodzeniom podczas pożaru w stoczni w Petersburgu. W efekcie potrzebuje nowej nadbudówki, na której dostawę obecnie czeka. Wariant optymistyczny zakłada, że jednostka wejdzie do służby w 2026 roku.
Bystryj, którego budowa oficjalnie rozpoczęła się położeniem stępki 1 lipca, ma wzmocnić rosyjską flotę w 2028 roku.
Statek nazwany imieniem matki Bezosa idzie na złom
Nowy silnik morski C32B od CAT
Stocznia w Helsinkach chce zbudować dla Rosji gigantyczny lodołamacz
Fairplay Towage Group zamawia dwa nowe holowniki Damena
Rekordowe zamówienia zbiornikowców LNG, rekordowe ceny. PGNiG wchodzi na rynek z portfelem na 8 zbiornikowców
Bloomberg: Rosjanie sprowadzali swoje uzbrojenie z Syrii objętym sankcjami statkiem handlowym