Karstensen Shipyard Poland od pięciu lat buduje swoją markę na polskim rynku. W tym czasie wybudowali 28 statków, co budzi żywe zainteresowanie całej branży. O tym, jak udało się osiągnąć tak imponujące wyniki, rozmawialiśmy z dyrektorem Tomaszem Mulicą, podczas tegorocznego Rejsu z GospodarkaMorska.pl.
Podczas uroczystego rozdania nagród Latarnie Gospodarki Morskiej w kategorii Lider Technologii morskich drugą nagrodę za zakup i rewitalizację (oraz wdrożenie długofalowego programu inwestycyjnego) terenów po dawnej Stoczni Gdańsk w celu przywrócenia tam produkcji jednostek pływających otrzymała firma Karstensen Shipyard Poland.
Tomasz Mulica podkreślił, że istotnym elementem sukcesu jest przynależność do Krastensen Gruppen, posiadającej bogate doświadczenie w budowie statków rybackich. Wykorzystanie wiedzy oraz zasobów grupy pozwala Karstensen Shipyard Poland osiągać wyjątkowe rezultaty. Dyrektor zwrócił również uwagę na czynnik sprawnie funkcjonującego zespołu.
– Mamy młody, ambitny zespół tworzący naszą strukturę. To pozwala realizować cele, które sobie założyliśmy. Te pięć lat pokazało, że nasze plany, jakie zostały założone na początku, jesteśmy w stanie realizować i dzięki temu rozwijać i budować swoją markę w Polsce – powiedział.
W styczniu stocznia przeniosła swoją działalność z Gdyni do Gdańska. Strategiczna decyzja okazała się korzystna dla firmy.
– Udało nam się w tym czasie dość sporo zrobić, jeśli chodzi o poprawę infrastruktury. Widzimy, że jesteśmy w stanie zrealizować w tym miejscu zakładane plany. Wymaga to oczywiście dalszej pracy nad infrastrukturą. Myślimy dosyć mocno o modernizacji i rozbudowie zakładu. Na pewno utwierdziliśmy się w przekonaniu, że to była dobra decyzja. Zakup tego miejsca i całe przeorganizowanie firmy było dobrą decyzją – zapewnił dyrektor.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów