W tym tygodniu stowarzyszenie branżowe energetyki wiatrowej RenewableUK opublikowało raport pokazujący, że nowe decyzje projektowe zwiększyły rozmiar projektów wiatrowych o 50 procent od stycznia, pomimo wyzwań związanych z przygotowaniem złożonych umów deweloperskich podczas pandemii.
Przegląd RenewableUK wykazał, że łączna moc morskich projektów wiatrowych na całym świecie - w tym istniejących projektów operacyjnych, a także projektów w trakcie budowy, zatwierdzonych, w fazie planowania lub w fazie rozwoju - wynosi obecnie 197 gigawatów, w porównaniu z 135 GW w połowie stycznia. Nieco ponad połowa tej mocy znajduje się w Europie, a Wielka Brytania jest ogólnie najgorętszym rynkiem. W Wielkiej Brytanii całkowity moc wynosi około 41 GW, co oznacza 12-procentowy wzrost od stycznia.
Chiny również kwitną: obecnie zajmują drugie miejsce z 26 GW w fazie rozwoju, w porównaniu z czwartym miejscem na początku tego roku. Tendencja ta prawdopodobnie ulegnie przyspieszeniu: Global Wind Energy Council spodziewa się, że do 2030 roku będzie to największy rynek morskiej energetyki wiatrowej na świecie, z turbinami o łącznej mocy 52 GW.
Stany Zjednoczone są na trzecim miejscu z około 18 GW, prawie wszystkie projekty w fazie planowania i wydawania pozwoleń. Brazylia nagle wskoczyła na czwarte miejsce z przyszłymi projektami o wartości 16 GW - wszystko to ogłoszono od początku 2020 roku.
Pod względem obecnej zdolności operacyjnej najwięcej na świecie ma Wielka Brytania (10,4 GW), drugie miejsce zajmują Niemcy z 7,7 GW, trzecie Chiny (4,6 GW), czwarte Belgia (1,8 GW), a piąte Dania z 1,7 GW.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów