W tym tygodniu stowarzyszenie branżowe energetyki wiatrowej RenewableUK opublikowało raport pokazujący, że nowe decyzje projektowe zwiększyły rozmiar projektów wiatrowych o 50 procent od stycznia, pomimo wyzwań związanych z przygotowaniem złożonych umów deweloperskich podczas pandemii.
Przegląd RenewableUK wykazał, że łączna moc morskich projektów wiatrowych na całym świecie - w tym istniejących projektów operacyjnych, a także projektów w trakcie budowy, zatwierdzonych, w fazie planowania lub w fazie rozwoju - wynosi obecnie 197 gigawatów, w porównaniu z 135 GW w połowie stycznia. Nieco ponad połowa tej mocy znajduje się w Europie, a Wielka Brytania jest ogólnie najgorętszym rynkiem. W Wielkiej Brytanii całkowity moc wynosi około 41 GW, co oznacza 12-procentowy wzrost od stycznia.
Chiny również kwitną: obecnie zajmują drugie miejsce z 26 GW w fazie rozwoju, w porównaniu z czwartym miejscem na początku tego roku. Tendencja ta prawdopodobnie ulegnie przyspieszeniu: Global Wind Energy Council spodziewa się, że do 2030 roku będzie to największy rynek morskiej energetyki wiatrowej na świecie, z turbinami o łącznej mocy 52 GW.
Stany Zjednoczone są na trzecim miejscu z około 18 GW, prawie wszystkie projekty w fazie planowania i wydawania pozwoleń. Brazylia nagle wskoczyła na czwarte miejsce z przyszłymi projektami o wartości 16 GW - wszystko to ogłoszono od początku 2020 roku.
Pod względem obecnej zdolności operacyjnej najwięcej na świecie ma Wielka Brytania (10,4 GW), drugie miejsce zajmują Niemcy z 7,7 GW, trzecie Chiny (4,6 GW), czwarte Belgia (1,8 GW), a piąte Dania z 1,7 GW.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej