PGE wybrała wykonawcę projektu przyłącza dla morskiej farmy wiatrowej Baltica-3 - jest nim ILF Consulting Engineers Polska. Zawarcie umowy z wykonawcą i rozpoczęcie prac planowane jest do końca tego roku.
PGE wybrała wykonawcę projektu przyłącza dla morskiej farmy wiatrowej Baltica-3 - poinformowała w czwartek spółka. Dodała, że wybrano ILF Consulting Engineers Polska. Zawarcie umowy z wykonawcą i rozpoczęcie prac planowane jest do końca tego roku.
PGE Baltica, spółka należąca do Grupy Kapitałowej PGE "zakończyła publiczne postępowanie przetargowe na wybór wykonawcy dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę przyłącza morskiej farmy wiatrowej Baltica-3 oraz studium wykonalności przyłącza dla drugiej morskiej farmy Baltica-2".
"W publicznym postępowaniu, do etapu dialogu konkurencyjnego zaproszono dwie firmy, z czego najlepszą ofertę przedstawiła ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o., która opracowała ofertę z udziałem trzech polskich podwykonawców, będących liderami lokalnego sektora energetycznego i morskiego" - wskazała spółka w komunikacie. Podkreślono, że stanowi to "wartość dodaną do budowy zaplecza kompetencyjnego dla nowo powstającej branży offshore w Polsce".
Dodano, że "zawarcie umowy z wykonawcą i rozpoczęcie prac planowane jest do końca bieżącego roku".
Przypomniano, że w lutym 2020 r. PGE Baltica ogłosiła przetarg na opracowanie "wielowariantowego studium wykonalności dla całego układu wyprowadzenia mocy" z morskiej farmy wiatrowej Baltica-3 i przyłączenia jej do sieci przesyłowej na lądzie. "Strategia PGE zakłada wybudowanie do 2030 r. dwóch morskich farm wiatrowych o łącznej mocy do 2,5 GW, oraz kolejnych o mocy do 4 GW do 2040 r." - wskazała spółka.
W październiku br., jak przypomniano, PGE Baltica podpisała umowę na wykonanie studium meteorologiczno-oceanograficznego (tzw. met-ocean), czyli zbudowanie kompleksowego modelu m.in. warunków zafalowania, prądów, prędkości wiatru, temperatury czy zasolenia wody w Bałtyku. "Badania te są niezbędne do przygotowania, instalacji i eksploatacji infrastruktury realizowanych przez PGE morskich farm wiatrowych" - wyjaśniono.
Również w październiku PGE Baltica podpisała umowę z innym wykonawcą – firmą DNV GL, której zadaniem jest "niezależna weryfikacja technicznych aspektów modelu współpracy z potencjalnym partnerem strategicznym".
Wskazano, że kolejne etapy inwestycji, nad którymi pracuje PGE Baltica, to m.in. dalsze uszczegóławianie modelu geologiczno-inżynierskiego dna morskiego oraz projektowanie fundamentów. "W 2021 r. planowane jest rozpoczęcie kontraktacji wybranych komponentów farmy wiatrowej" - podkreślono.
PGE Polska Grupa Energetyczna jest największym przedsiębiorstwem elektroenergetycznym i dostawcą energii elektrycznej oraz ciepła w Polsce; dostarcza ciepło do ponad 5 milionów klientów. Plan inwestycyjny Grupy PGE obejmuje największe w kraju inwestycje w morskie elektrownie wiatrowe. Program Offshore Grupy PGE zakłada wybudowanie do 2030 r. dwóch morskich farm wiatrowych o łącznej mocy do 2,5 GW. Do 2040 roku moc morskich farm wiatrowych Grupy PGE ma osiągnąć 6,5 GW.
ILF Consulting Engineers Polska, należy do międzynarodowej Grupy ILF, jest jedną z wiodących inżynierskich firm projektowo-doradczych, która świadczy kompleksowe usługi w obszarach: energetyka i ochrona klimatu, woda i środowisko, transport i konstrukcje, ropa, gaz i przemysł. Klientami firmy są inwestorzy krajowi i zagraniczni, zarówno z sektora publicznego, jak i prywatnego.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów