Udane testy próbne przeprowadzone ostatnio w Korei przez Samsung Heavy Industries wykazały postępy w pracach nad autonomicznymi, zdalnie sterowanymi operacjami statków.
Firmie udało się przeprowadzić bezpieczną operację nawigacji 300-tonowym holownikiem z autonomicznym systemem nawigacyjnym z odległego centrum operacyjnego. Statek podczas testów znajdował się w porcie ponad 150 mil od lokalizacji operatorów. Demonstracja łączyła technologie unikania kolizji, autopilota i zdalnego sterowania.
Holownik o długości 38,1 m ze stoczni Geoje w Korei został wyposażony w technologię Samsung Autonomous Ship. Według firmy Samsung, SAS analizuje w czasie rzeczywistym sygnały ze sprzętu łączności nawigacyjnej, w tym radaru, GPS i AIS, w celu rozpoznania pobliskich statków i przeszkód. System opracowuje trasę dla statku, oceniając ryzyko kolizji z uwzględnieniem charakterystyk eksploatacyjnych statku. Bezpiecznie prowadzi statek do celu, automatycznie kontrolując napęd i sterowanie.
Operatorzy w centrum zdalnego sterowania zlokalizowanym w Daejeon Marine Research Center mogli monitorować operacje i kierować statkiem za pomocą obrazów połączonych z technologią rozszerzonej rzeczywistości (AR). Jednym z dostępnych narzędzi jest 360-stopniowy widok wokół statku, który był możliwy dzięki technologii komunikacji mobilnej LTE / 5G.
Statek Samsung T-8 bezpiecznie wrócił do miejsca docelowego około sześć mil dalej, bez interwencji załogi. Według Samsunga test wykazał w szczególności możliwości technologii unikania kolizji, która pozwala uniknąć innych statków lub przeszkód, pojawiających się w promieniu jednego kilometra od jednostki.
Shim Yong-rae, szef stoczniowego i morskiego instytutu badawczego Samsung Heavy Industries, podkreślił zdolność systemu do zmniejszania obciążenia załogi poprzez autonomiczne wyszukiwanie i obsługiwanie zoptymalizowanej trasy w połączeniu z technologią sztucznej inteligencji (AI) i szybką komunikacją.
Samsung planuje komercjalizację technologii SAS z bardziej zaawansowanym systemem nawigacji do 2022 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów