• <
siemens_gamesa_2022

Przełomowy, autonomiczny holownik przeszedł testy [wideo]

21.10.2020 14:10
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Przełomowy, autonomiczny holownik przeszedł testy [wideo]

Partnerzy portalu

Przełomowy, autonomiczny holownik przeszedł testy [wideo] - GospodarkaMorska.pl
fot. Samsung Heavy Industries

Udane testy próbne przeprowadzone ostatnio w Korei przez Samsung Heavy Industries wykazały postępy w pracach nad autonomicznymi, zdalnie sterowanymi operacjami statków.

Firmie udało się przeprowadzić bezpieczną operację nawigacji 300-tonowym holownikiem z autonomicznym systemem nawigacyjnym z odległego centrum operacyjnego. Statek podczas testów znajdował się w porcie ponad 150 mil od lokalizacji operatorów. Demonstracja łączyła technologie unikania kolizji, autopilota i zdalnego sterowania.

Holownik o długości 38,1 m ze stoczni Geoje w Korei został wyposażony w technologię Samsung Autonomous Ship. Według firmy Samsung, SAS analizuje w czasie rzeczywistym sygnały ze sprzętu łączności nawigacyjnej, w tym radaru, GPS i AIS, w celu rozpoznania pobliskich statków i przeszkód. System opracowuje trasę dla statku, oceniając ryzyko kolizji z uwzględnieniem charakterystyk eksploatacyjnych statku. Bezpiecznie prowadzi statek do celu, automatycznie kontrolując napęd i sterowanie.

Operatorzy w centrum zdalnego sterowania zlokalizowanym w Daejeon Marine Research Center mogli monitorować operacje i kierować statkiem za pomocą obrazów połączonych z technologią rozszerzonej rzeczywistości (AR). Jednym z dostępnych narzędzi jest 360-stopniowy widok wokół statku, który był możliwy dzięki technologii komunikacji mobilnej LTE / 5G.

Statek Samsung T-8 bezpiecznie wrócił do miejsca docelowego około sześć mil dalej, bez interwencji załogi. Według Samsunga test wykazał w szczególności możliwości technologii unikania kolizji, która pozwala uniknąć innych statków lub przeszkód, pojawiających się w promieniu jednego kilometra od jednostki.

Shim Yong-rae, szef stoczniowego i morskiego instytutu badawczego Samsung Heavy Industries, podkreślił zdolność systemu do zmniejszania obciążenia załogi poprzez autonomiczne wyszukiwanie i obsługiwanie zoptymalizowanej trasy w połączeniu z technologią sztucznej inteligencji (AI) i szybką komunikacją.

Samsung planuje komercjalizację technologii SAS z bardziej zaawansowanym systemem nawigacji do 2022 roku.

Gospodarka Morska
fot. Samsung Heavy Industries

Partnerzy portalu

seatech_390x100_2022
aste_580x100_gif_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.