• <
kongsberg_mega_2020

Przełomowy, autonomiczny holownik przeszedł testy [wideo]

Strona główna Stocznie, offshore Przełomowy, autonomiczny holownik przeszedł testy [wideo]
Przełomowy, autonomiczny holownik przeszedł testy [wideo] - GospodarkaMorska.pl
fot. Samsung Heavy Industries

sons

21.10.2020

Udane testy próbne przeprowadzone ostatnio w Korei przez Samsung Heavy Industries wykazały postępy w pracach nad autonomicznymi, zdalnie sterowanymi operacjami statków.

Firmie udało się przeprowadzić bezpieczną operację nawigacji 300-tonowym holownikiem z autonomicznym systemem nawigacyjnym z odległego centrum operacyjnego. Statek podczas testów znajdował się w porcie ponad 150 mil od lokalizacji operatorów. Demonstracja łączyła technologie unikania kolizji, autopilota i zdalnego sterowania.

Holownik o długości 38,1 m ze stoczni Geoje w Korei został wyposażony w technologię Samsung Autonomous Ship. Według firmy Samsung, SAS analizuje w czasie rzeczywistym sygnały ze sprzętu łączności nawigacyjnej, w tym radaru, GPS i AIS, w celu rozpoznania pobliskich statków i przeszkód. System opracowuje trasę dla statku, oceniając ryzyko kolizji z uwzględnieniem charakterystyk eksploatacyjnych statku. Bezpiecznie prowadzi statek do celu, automatycznie kontrolując napęd i sterowanie.

Operatorzy w centrum zdalnego sterowania zlokalizowanym w Daejeon Marine Research Center mogli monitorować operacje i kierować statkiem za pomocą obrazów połączonych z technologią rozszerzonej rzeczywistości (AR). Jednym z dostępnych narzędzi jest 360-stopniowy widok wokół statku, który był możliwy dzięki technologii komunikacji mobilnej LTE / 5G.

Statek Samsung T-8 bezpiecznie wrócił do miejsca docelowego około sześć mil dalej, bez interwencji załogi. Według Samsunga test wykazał w szczególności możliwości technologii unikania kolizji, która pozwala uniknąć innych statków lub przeszkód, pojawiających się w promieniu jednego kilometra od jednostki.

Shim Yong-rae, szef stoczniowego i morskiego instytutu badawczego Samsung Heavy Industries, podkreślił zdolność systemu do zmniejszania obciążenia załogi poprzez autonomiczne wyszukiwanie i obsługiwanie zoptymalizowanej trasy w połączeniu z technologią sztucznej inteligencji (AI) i szybką komunikacją.

Samsung planuje komercjalizację technologii SAS z bardziej zaawansowanym systemem nawigacji do 2022 roku.

Gospodarka Morska
fot. Samsung Heavy Industries
wartsila_390x100_2020

Surowce

 Ropa brent 49,05 $ baryłka  0,00% 22:58
 Cyna 18850,00 $ tona -0,29% 3 gru
 Cynk 2747,00 $ tona 0,81% 3 gru
 Aluminium 2028,00 $ tona -1,12% 3 gru
 Pallad 2355,00 $ uncja  0,00% 22:59
 Platyna 1070,50 $ uncja  0,00% 22:59
 Srebro 24,32 $ uncja  0,00% 22:59
 Złoto 1842,10 $ uncja  0,00% 22:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.