Udane testy próbne przeprowadzone ostatnio w Korei przez Samsung Heavy Industries wykazały postępy w pracach nad autonomicznymi, zdalnie sterowanymi operacjami statków.
Firmie udało się przeprowadzić bezpieczną operację nawigacji 300-tonowym holownikiem z autonomicznym systemem nawigacyjnym z odległego centrum operacyjnego. Statek podczas testów znajdował się w porcie ponad 150 mil od lokalizacji operatorów. Demonstracja łączyła technologie unikania kolizji, autopilota i zdalnego sterowania.
Holownik o długości 38,1 m ze stoczni Geoje w Korei został wyposażony w technologię Samsung Autonomous Ship. Według firmy Samsung, SAS analizuje w czasie rzeczywistym sygnały ze sprzętu łączności nawigacyjnej, w tym radaru, GPS i AIS, w celu rozpoznania pobliskich statków i przeszkód. System opracowuje trasę dla statku, oceniając ryzyko kolizji z uwzględnieniem charakterystyk eksploatacyjnych statku. Bezpiecznie prowadzi statek do celu, automatycznie kontrolując napęd i sterowanie.
Operatorzy w centrum zdalnego sterowania zlokalizowanym w Daejeon Marine Research Center mogli monitorować operacje i kierować statkiem za pomocą obrazów połączonych z technologią rozszerzonej rzeczywistości (AR). Jednym z dostępnych narzędzi jest 360-stopniowy widok wokół statku, który był możliwy dzięki technologii komunikacji mobilnej LTE / 5G.
Statek Samsung T-8 bezpiecznie wrócił do miejsca docelowego około sześć mil dalej, bez interwencji załogi. Według Samsunga test wykazał w szczególności możliwości technologii unikania kolizji, która pozwala uniknąć innych statków lub przeszkód, pojawiających się w promieniu jednego kilometra od jednostki.
Shim Yong-rae, szef stoczniowego i morskiego instytutu badawczego Samsung Heavy Industries, podkreślił zdolność systemu do zmniejszania obciążenia załogi poprzez autonomiczne wyszukiwanie i obsługiwanie zoptymalizowanej trasy w połączeniu z technologią sztucznej inteligencji (AI) i szybką komunikacją.
Samsung planuje komercjalizację technologii SAS z bardziej zaawansowanym systemem nawigacji do 2022 roku.
CMA CGM odbiera statki na LNG
Hanwha Ocean zbuduje najnowocześniejsze okręty podwodne dla Korei Południowej. Te same oferuje w ramach programu "Orka"
Deltamarin podpisuje umowę projektową na statki Wallenius Wilhelmsen
Doki w Chinach pękają w szwach. W Korei i UE pustoszeją
ABB dostarczy pierwszy na świecie morski system ładowania dla nowych promów elektrycznych Auckland Transport
Zatwierdzenie AiP dla innowacyjnego projektu statku ekspedycyjnego