Hiszpański operator promowy, Baleària, rozpoczął próby morskie swojego szybkiego promu – Eleanor Roosevelt.
Budowa jednostki w stoczni Armon w Gijon weszła w ostatnią fazę. Jednym z celów prób morskich jest kalibracja sprzętu napędowego i nawigacyjnego.
Prom jest wyposażony w silniki przystosowane do zasilania LNG i olejem napędowym. Przewiduje się, że w najbliższych dniach statek zakończy żeglugę. Po zakończeniu prób stocznia ma dostarczyć jednostkę pod koniec marca.
Baleària twierdzi ponadto, że Eleanor Roosevelt będzie najdłuższym szybkim promem na świecie. Ma 123 metry długości i 28 metrów szerokości. Może pomieścić 1200 pasażerów oraz 250 samochodów osobowych.
Po włączeniu do floty Eleanor Roosevelt stanie się siódmym statkiem we flocie, który będzie pływał na gaz ziemny.
Dwa zbiorniki LNG umożliwiają statkowi pokonanie 400 mil morskich bez tankowania. Zasięg zwiększa się do 1900 mil morskich w trybie dwupaliwowym (LNG / olej napędowy).
Ulstein przekazuje statek CSOV Olympic Boreas. W jego budowie brała udział stocznia CRIST
Indyjska branża okrętowa nie zwalnia tempa i woduje pierwszą fregatę
Mapa historycznej Stoczni Gdańskiej
Fincantieri podpisuje z Carnival Corporation umowę na trzy wielkie statki wycieczkowe
„Freedom & Solidarity” w Gdyni, w stoczni CRIST
Stawki frachtowe kontenerowców wróciły do szczytów z 2022 r.