Hiszpański operator promowy, Baleària, rozpoczął próby morskie swojego szybkiego promu – Eleanor Roosevelt.
Budowa jednostki w stoczni Armon w Gijon weszła w ostatnią fazę. Jednym z celów prób morskich jest kalibracja sprzętu napędowego i nawigacyjnego.
Prom jest wyposażony w silniki przystosowane do zasilania LNG i olejem napędowym. Przewiduje się, że w najbliższych dniach statek zakończy żeglugę. Po zakończeniu prób stocznia ma dostarczyć jednostkę pod koniec marca.
Baleària twierdzi ponadto, że Eleanor Roosevelt będzie najdłuższym szybkim promem na świecie. Ma 123 metry długości i 28 metrów szerokości. Może pomieścić 1200 pasażerów oraz 250 samochodów osobowych.
Po włączeniu do floty Eleanor Roosevelt stanie się siódmym statkiem we flocie, który będzie pływał na gaz ziemny.
Dwa zbiorniki LNG umożliwiają statkowi pokonanie 400 mil morskich bez tankowania. Zasięg zwiększa się do 1900 mil morskich w trybie dwupaliwowym (LNG / olej napędowy).
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza