Hiszpański operator promowy, Baleària, rozpoczął próby morskie swojego szybkiego promu – Eleanor Roosevelt.
Budowa jednostki w stoczni Armon w Gijon weszła w ostatnią fazę. Jednym z celów prób morskich jest kalibracja sprzętu napędowego i nawigacyjnego.
Prom jest wyposażony w silniki przystosowane do zasilania LNG i olejem napędowym. Przewiduje się, że w najbliższych dniach statek zakończy żeglugę. Po zakończeniu prób stocznia ma dostarczyć jednostkę pod koniec marca.
Baleària twierdzi ponadto, że Eleanor Roosevelt będzie najdłuższym szybkim promem na świecie. Ma 123 metry długości i 28 metrów szerokości. Może pomieścić 1200 pasażerów oraz 250 samochodów osobowych.
Po włączeniu do floty Eleanor Roosevelt stanie się siódmym statkiem we flocie, który będzie pływał na gaz ziemny.
Dwa zbiorniki LNG umożliwiają statkowi pokonanie 400 mil morskich bez tankowania. Zasięg zwiększa się do 1900 mil morskich w trybie dwupaliwowym (LNG / olej napędowy).
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów