Marek Gróbarczyk w dzisiejszej audycji „Rozmowy pod Krawatem” w Radiu Szczecin przyznał, że prowadzone są intensywne prace nad negocjacją kontraktów dla polskich stoczni.
- Program Batory cały czas funkcjonuje. Przede wszystkim nastąpiła jego konsolidacja w postaci połączenia dwóch armatorów, jeśli chodzi o możliwości inwestycyjne, i stworzenie spółki Promy Polskie. To odpowiedź na obecną sytuację na rynku, bo rynek promowy bezwzględnie się zmienił – mówił na antenie Radia Szczecin Marek Gróbarczyk.
- Cały program stoczniowy obecnie przechodzi dużą rozbudowę. Jest on na ukończeniu w zakresie finansowania poprzez połączenie budżetu państwa z armatorami w taki sposób, aby dostarczyć zlecenia do stoczni, żeby one nie upadły. To jest najistotniejsze - dodał Gróbarczyk.
Jednocześnie były minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej nie chciał zdradzić czy to w Szczecinie będą powstawać promy. Przyznał, że w sprawie "Programu Batory", jego optymizm mógł być za duży ale sam program nie jest zagrożony i ciągle się rozwija. Z informacji Radia Szczecin wynika, że przedstawiciele PŻM-u w sprawie budowy promów odbyli spotkanie w Gdańsku.
Program "Batory", który zakładał budowę promów dla polskich armatorów został zainaugurowany w połowie 2017 roku przez Mateusza Morawieckiego. Premier symbolicznie wbił nit w stępkę pod budowę nowego
promu w Szczecinie. Budowa promu była częścią polsko-szwedzkiej umowy. Jednostka miała być oddana do użytku w 2019 roku, jednak do tej pory statek nie wyszedł poza prace projektowe.
Więcej można przeczytać w naszym artykule sprzed 2 tygodni:
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii