Światowy lider morskich bezzałogowych systemów, Teledyne Marine - Vehicles ogłosił, że Ministerstwo Obrony RP, za pośrednictwem stoczni Remontowa Shipbuilding, pozyskało dwa komplety wyposażenia dla drugiego i trzeciego niszczyciela min typu Kormoran II. Przewidywana dostawa dwóch systemów zostanie dodana do obecnej floty Gavia AUV, z powodzeniem obsługiwanej przez Polską Marynarkę Wojenną.
W 2014 r. Teledyne Gavia zakończyła konkurencyjny proces przetargowy na dostawę pierwszych MCM AUV dla polskiej Marynarki Wojennej. Systemy Gavia zostały wtedy przeznaczone dla dywizjonów trałowców w Świnoujściu i Gdyni.Na podstawie doświadczeń polskiej Marynarki Wojennej Gavia AUV została ponownie wybrana, ponieważ Marynarka Wojenna poszerza swoją flotę pojazdów MCMV.
Dzięki czujnikom obrazowania i nawigacji AUV będzie w stanie gromadzić precyzyjnie nawigowane obrazy sonaru o wysokiej rozdzielczości, pozostając zanurzonym przez kilka godzin ciągłej pracy przy prędkościach pomiarowych do pięciu węzłów. Kombinacja czujników zapewnia, że Gavia AUV jest idealna do przeciwdziałania minom (MCM), a także do operacji poszukiwawczych i ratowniczych na wodach szelfu kontynentalnego i poza nim.
Gavia AUV w Polsce jest nadal wspierana lokalnie przez Enamor Ltd (Gdynia), oficjalnego przedstawiciela Teledyne Gavia w Polsce. Enamor jest firmą badawczo-produkcyjną skoncentrowaną na nowych technologiach i aktywną w wielu projektach w Polsce w dziedzinie nawigacji, komunikacji, hydrografii i automatyki.
Maciej Rek, CEO, stwierdził: „Przez lata Teledyne Gavia i Enamor nawiązały silne relacje oparte na sukcesie Gavia AUV w Polsce, a także na lokalnym wsparciu zapewnianym przez Enamor”.
Valentin Hanns, dyrektor ds. Sprzedaży - EMEA w Teledyne Marine, powiedział: „Jesteśmy bardzo podekscytowani widząc dalsze sukcesy polskiej Marynarki Wojennej dzięki zastosowaniu Gavia AUV. Elastyczność operacyjna Gavia AUV i modułowe ścieżki modernizacji naprawdę przyczyniły się do przydatności AUV przy rozwiązywaniu różnych krytycznych problemów związanych z obronnością”.
Ekspansja w Polsce jest znaczącym kamieniem milowym dla społeczności użytkowników Gavia AUV, ponieważ pokazała zaufanie Gavia AUV do MCM przez Siły Zbrojne Polski. Wcześniejsza wiedza zdobyta podczas obsługi pojazdów Gavia AUV w Polsce pomogła rozwinąć koncepcję wykorzystania pojazdów AUV na polskiiej "scenie" morskiej.
PGZ Stocznia Wojenna i Babcock wprowadzają międzynarodowy program stażowy
Duchy przeszłości w Rosji. Nowy lodołamacz będzie nosił nazwę Stalingrad
Bureau Veritas opublikowało zasady klasyfikacyjne dla statków na wodór
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście najlepszym inwestorem w plebiscycie "Złota Setka Zachodniopomorskiego 2022"
Damen wprowadza w pełni elektryczny statek SOV z możliwością ładowania na morzu
Dzień Otwarty Daru Młodzieży – odpalamy najwyższą choinkę w Trójmieście!