Światowy lider morskich bezzałogowych systemów, Teledyne Marine - Vehicles ogłosił, że Ministerstwo Obrony RP, za pośrednictwem stoczni Remontowa Shipbuilding, pozyskało dwa komplety wyposażenia dla drugiego i trzeciego niszczyciela min typu Kormoran II. Przewidywana dostawa dwóch systemów zostanie dodana do obecnej floty Gavia AUV, z powodzeniem obsługiwanej przez Polską Marynarkę Wojenną.
W 2014 r. Teledyne Gavia zakończyła konkurencyjny proces przetargowy na dostawę pierwszych MCM AUV dla polskiej Marynarki Wojennej. Systemy Gavia zostały wtedy przeznaczone dla dywizjonów trałowców w Świnoujściu i Gdyni.Na podstawie doświadczeń polskiej Marynarki Wojennej Gavia AUV została ponownie wybrana, ponieważ Marynarka Wojenna poszerza swoją flotę pojazdów MCMV.
Dzięki czujnikom obrazowania i nawigacji AUV będzie w stanie gromadzić precyzyjnie nawigowane obrazy sonaru o wysokiej rozdzielczości, pozostając zanurzonym przez kilka godzin ciągłej pracy przy prędkościach pomiarowych do pięciu węzłów. Kombinacja czujników zapewnia, że Gavia AUV jest idealna do przeciwdziałania minom (MCM), a także do operacji poszukiwawczych i ratowniczych na wodach szelfu kontynentalnego i poza nim.
Gavia AUV w Polsce jest nadal wspierana lokalnie przez Enamor Ltd (Gdynia), oficjalnego przedstawiciela Teledyne Gavia w Polsce. Enamor jest firmą badawczo-produkcyjną skoncentrowaną na nowych technologiach i aktywną w wielu projektach w Polsce w dziedzinie nawigacji, komunikacji, hydrografii i automatyki.
Maciej Rek, CEO, stwierdził: „Przez lata Teledyne Gavia i Enamor nawiązały silne relacje oparte na sukcesie Gavia AUV w Polsce, a także na lokalnym wsparciu zapewnianym przez Enamor”.
Valentin Hanns, dyrektor ds. Sprzedaży - EMEA w Teledyne Marine, powiedział: „Jesteśmy bardzo podekscytowani widząc dalsze sukcesy polskiej Marynarki Wojennej dzięki zastosowaniu Gavia AUV. Elastyczność operacyjna Gavia AUV i modułowe ścieżki modernizacji naprawdę przyczyniły się do przydatności AUV przy rozwiązywaniu różnych krytycznych problemów związanych z obronnością”.
Ekspansja w Polsce jest znaczącym kamieniem milowym dla społeczności użytkowników Gavia AUV, ponieważ pokazała zaufanie Gavia AUV do MCM przez Siły Zbrojne Polski. Wcześniejsza wiedza zdobyta podczas obsługi pojazdów Gavia AUV w Polsce pomogła rozwinąć koncepcję wykorzystania pojazdów AUV na polskiiej "scenie" morskiej.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów