2 grudnia litewski rząd przyjął projekt ustawy, który doprowadzi do rozbudowy Portu Kłajpeda, tak by ten mógł wspierać projekty związane z morskimi farmami wiatrowymi.
Ustawa stworzy dogodne dla portu warunki do inwestycji w infrastrukturę, która byłaby wykorzystywana do produkcji, montażu i przechowywania części turbin wiatrowych i innych komponentów. Zdaniem litewskiego rządu inwestycja ma również doprowadzić do stworzenia nowych miejsc pracy.
Od 2021 do 2024 roku Litwa planuje zainwestować do 483 mln euro w rozbudowę Portu w Kłajpedzie, korzystając przy tym z unijnych dofinansowań. Większość z tych funduszy zostanie przeznaczonych na konstrukcję i rozbudowę nabrzeży oraz na prace pogłębiarskie.
W październiku Algis Latakas, prezes zarządu Portu Kłajpeda, poinformował, że pracuje nad pozyskanie funduszy na projekty mające wesprzeć sektor stoczniowy, kluczowy dla miejscowej gospodarki.
Rząd zapowiedział przyznanie 7,5 mln euro na przygotowania do pierwszego w kraju przetargu na morską energię wiatrową, który doprowadzi do pozyskania pierwszych 700 MW zainstalowanej na Litwie mocy wiatrowej na morzu.
Plan budowy tej instalacji do 2030 roku został zatwierdzony tego lata. Przetarg na budowę morskiej farmy wiatrowej zostanie ogłoszony w 2023 roku.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO