Spółka Oasis Marine Power Ltd ogłosiła, że zakończyła pierwszy etap testów morskiej stacji ładowania dla statków elektrycznych. Stacja ma formę boi, która unosi się na powierzchni wody. Energia pochodzi bezpośrednio z morskich farm wiatrowych.
Próby morskie odbyły się w styczniu 2022 roku w porcie Cromarty Firth w Szkocji. Jak zaznacza spółka projekt, nazwany Oasis Power Buoy, będzie teraz poddawany dalszym testom i optymalizacji, w tym długotrwałym próbom morskim.
Elektromobilna stacja morska jest pierwszym tego typu produktem na świecie, który zakończył z powodzeniem próby morskie i może zrewolucjonizować wykorzystanie energii z instalacji OZE w przemyśle morskim. Morska stacja cumownicza i jednocześnie ładująca posiada zeroemisyjne źródło energii pochodzącej z turbin wiatrowych. Wynalazek zapewnia ładowanie na morzu zarówno statków z napędem hybrydowych, jak i całkowicie elektrycznych. Oasis Marine Power zwraca uwagę, że statki o napędzie zeroemisyjnym będą opłacalne dla sektora transportu morskiego.
– Jestem zachwycony wynikami testów – podkreślił George Smith, dyrektor Oasis Marine Power. –Udowodniliśmy, że koncepcja jest wykonalna i teraz pracujemy nad optymalizacją projektu. To, co osiągnęliśmy, jest pierwszym tego typu rozwiązaniem na świecie. To wielki postęp w kierunku radykalnego zmniejszenia śladu węglowego przemysłu morskiego.
Spółka Oasis Marine Power została utworzona w 2021 roku, aby napędzać zielone rozwiązania dla sektora morskiego. Jest to spółka zależna Jebb Smith Ltd, która będzie opierać się na jej doświadczeniu w innowacyjnych systemach cumowania morskiego. Pierwszym produktem firmy jest wspomniany Oasis Power Buoy.
W 2020 roku Jebb Smith Ltd otrzymał grant w ramach programu MarRI-UK Technology and Innovation in UK Maritime Call, finansowanego przez Departament Transportu, na opracowanie Oasis Power Buoy. W tym samym roku produkt został zaprojektowany, opracowany i zbudowany.
Jebb Smith Ltd ma siedzibę w Aberdeenshire i specjalizuje się w projektowaniu inżynierii morskiej i pasjonuje się projektami związanymi z ekologiczną energią morską.
Źródło: Oasis Power Buoy/Rigzone.com
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów