Koreańska firma Tas Global poinformowała, że pracuje nad komercjalizacją swojego nowego wynalazku – robota do czyszczenia kadłubów statków.
System opracowany przez Tas Global to robot, który jest w stanie mocno przyczepić się do kadłuba statku i przesuwać się po nim, czyszcząc go z zanieczyszczeń. Co ważne w przypadku statków, robot nie ma problemu z poruszaniem się po zakrzywionych powierzchniach.
Robot Tas Global korzysta z systemu sensorów i ośmiu kamer skierowanych we wszystkie strony. Firma podała, że sam robot waży około 200 kilogramów, ale dzięki utrzymaniu pływalności porusza się po kadłubach bez większych problemów. Wyposażony jest także w przenośny system filtracji, również opracowany przez Tas Global, dzięki czemu może usuwać mikroorganizmy i mikrocząstki na trzech różnych poziomach.
Cały system składający się z samego robota, kabli komunikacyjnych i zasilających, kontrolera, generatora mocy, został przez Tas Global skomercjalizowany, co oznacza, że jest dostępny na rynku dla firm żeglugowych i innych zainteresowanych klientów. Sama firma twierdzi, że to pierwsze tego typu rozwiązanie na świecie.
Tas Global to firma, która dość szybko dała się poznać na azjatyckim rynku innowacji w gospodarce morskiej. Po kilku latach istnienia została m.in. wybrana jako nadzorca rządowego projektu mającego na celu opracowanie odpowiednich technologii przetwarzania organizmów, które przyczepiają się do kadłubów statków. W projekcie brały udział inne koreańskie instytucje związane z branżą, w tym ośrodku naukowe, ale także firmy technologiczne i reprezentujące inne gałęzie przemysłu.
Zgodnie z międzynarodowymi traktatami, linie żeglugowe muszą zadbać o to, by organizmy żywe, które przyczepiają się do kadłubów statków, były usuwane. W tym celu stosuje się różne technologie, m.in. specjalne lakiery, które ograniczają możliwości przywierania organizmów do podwodnych części statków, jednakże żadna z nich nie daje 100-procentowej skuteczności.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów