Koreańska firma Tas Global poinformowała, że pracuje nad komercjalizacją swojego nowego wynalazku – robota do czyszczenia kadłubów statków.
System opracowany przez Tas Global to robot, który jest w stanie mocno przyczepić się do kadłuba statku i przesuwać się po nim, czyszcząc go z zanieczyszczeń. Co ważne w przypadku statków, robot nie ma problemu z poruszaniem się po zakrzywionych powierzchniach.
Robot Tas Global korzysta z systemu sensorów i ośmiu kamer skierowanych we wszystkie strony. Firma podała, że sam robot waży około 200 kilogramów, ale dzięki utrzymaniu pływalności porusza się po kadłubach bez większych problemów. Wyposażony jest także w przenośny system filtracji, również opracowany przez Tas Global, dzięki czemu może usuwać mikroorganizmy i mikrocząstki na trzech różnych poziomach.
Cały system składający się z samego robota, kabli komunikacyjnych i zasilających, kontrolera, generatora mocy, został przez Tas Global skomercjalizowany, co oznacza, że jest dostępny na rynku dla firm żeglugowych i innych zainteresowanych klientów. Sama firma twierdzi, że to pierwsze tego typu rozwiązanie na świecie.
Tas Global to firma, która dość szybko dała się poznać na azjatyckim rynku innowacji w gospodarce morskiej. Po kilku latach istnienia została m.in. wybrana jako nadzorca rządowego projektu mającego na celu opracowanie odpowiednich technologii przetwarzania organizmów, które przyczepiają się do kadłubów statków. W projekcie brały udział inne koreańskie instytucje związane z branżą, w tym ośrodku naukowe, ale także firmy technologiczne i reprezentujące inne gałęzie przemysłu.
Zgodnie z międzynarodowymi traktatami, linie żeglugowe muszą zadbać o to, by organizmy żywe, które przyczepiają się do kadłubów statków, były usuwane. W tym celu stosuje się różne technologie, m.in. specjalne lakiery, które ograniczają możliwości przywierania organizmów do podwodnych części statków, jednakże żadna z nich nie daje 100-procentowej skuteczności.
Zanieczyszczone paliwo przyczyną problemów Dali w Baltimore?
Niemal pół miliarda dolarów na modernizację sił morskich Peru przy współudziale stoczni z Korei Południowej
PSSE uruchomiła najbardziej zaawansowany technologicznie zestaw symulatorów spawania VR na świecie [RELACJA]
Już wkrótce start sezonu wycieczkowego w Porcie Gdynia
MidOcean Energy finalizuje transakcję nabycia udziałów Tokyo Gas w portfelu zintegrowanych australijskich projektów LNG
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"