• <
KONGSBERG_2023

Koreańczycy opracowali robota do czyszczenia kadłubów

jm

08.07.2022 21:05
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Koreańczycy opracowali robota do czyszczenia kadłubów

Partnerzy portalu

Koreańczycy opracowali robota do czyszczenia kadłubów - GospodarkaMorska.pl
Fot. Tas Global

Koreańska firma Tas Global poinformowała, że pracuje nad komercjalizacją swojego nowego wynalazku – robota do czyszczenia kadłubów statków.

System opracowany przez Tas Global to robot, który jest w stanie mocno przyczepić się do kadłuba statku i przesuwać się po nim, czyszcząc go z zanieczyszczeń. Co ważne w przypadku statków, robot nie ma problemu z poruszaniem się po zakrzywionych powierzchniach.

Robot Tas Global korzysta z systemu sensorów i ośmiu kamer skierowanych we wszystkie strony. Firma podała, że sam robot waży około 200 kilogramów, ale dzięki utrzymaniu pływalności porusza się po kadłubach bez większych problemów. Wyposażony jest także w przenośny system filtracji, również opracowany przez Tas Global, dzięki czemu może usuwać mikroorganizmy i mikrocząstki na trzech różnych poziomach.

Cały system składający się z samego robota, kabli komunikacyjnych i zasilających, kontrolera, generatora mocy, został przez Tas Global skomercjalizowany, co oznacza, że jest dostępny na rynku dla firm żeglugowych i innych zainteresowanych klientów. Sama firma twierdzi, że to pierwsze tego typu rozwiązanie na świecie.

Tas Global to firma, która dość szybko dała się poznać na azjatyckim rynku innowacji w gospodarce morskiej. Po kilku latach istnienia została m.in. wybrana jako nadzorca rządowego projektu mającego na celu opracowanie odpowiednich technologii przetwarzania organizmów, które przyczepiają się do kadłubów statków. W projekcie brały udział inne koreańskie instytucje związane z branżą, w tym ośrodku naukowe, ale także firmy technologiczne i reprezentujące inne gałęzie przemysłu.

Zgodnie z międzynarodowymi traktatami, linie żeglugowe muszą zadbać o to, by organizmy żywe, które przyczepiają się do kadłubów statków, były usuwane. W tym celu stosuje się różne technologie, m.in. specjalne lakiery, które ograniczają możliwości przywierania organizmów do podwodnych części statków, jednakże żadna z nich nie daje 100-procentowej skuteczności.


etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024
AVEXON

Dziękujemy za wysłane grafiki.