Międzynarodowa grupa hakerów Hunters International podała, że zaatakowała serwery Austal USA – amerykańskiego oddziału australijskiej stoczni zajmującej się realizacjami dla sektora obronności, m.in. budującego sekcje atomowych okrętów podwodnych.
Hunters International podali na swojej stronie w Dark Webie, że wykradli z serwerów Austal USA nieokreślone dane. Informacja wywołała spory popłoch w USA – Austal posiada spory portfel zamówień dla US Navy, w tym kontrakt na budowę modułów sekcyjnych dla nowych okrętów podwodnych o napędzie atomowym.
Hakerzy podali także, że w ramach dowodu opublikują wkrótce do 43 próbek wykradzionych danych z operacji stoczni.
Sama stocznia wystosowała oświadczenie, w którym uspokaja, że jest świadoma naruszenia bezpieczeństwa, ale jednocześnie nie zostały skradzione żadne niejawne ani osobowe dane. Cyberatak nie miał także wpływu na operacje spółki. Śledztwo w tej sprawie prowadzą zarówno FBI, jak i NCIS.
Kradzież danych i późniejszy szantaż w celu uzyskania okupu to modus operandi Hunters International. Hakerzy tej grupy w przeszłości nie bali się ujawniać newralgicznych informacji. Po ataku na klinikę chirurgii plastycznej w Beverly Hills opublikowali poufne zdjęcia kilku pacjentów i ostrzegli, że mają jeszcze 250 tys. plików tej firmy. Hunters International twierdzą, że nabyli kod używanego oprogramowania od owianej złą sławą, bo skutecznej grupy Hive, które została rozbita w tym roku.
Sam Austal ma pecha do cyberbezpieczeństwa. Firma została już zhakowana w 2018 roku. Tym razem starcie z przestępcami może się mocniej odbić na stoczni, jako że prowadzone są rozmowy z zainteresowanymi jej przejęciem.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów