Spółka w listopadzie br. zakończyła pierwszy etap tej inwestycji, który zakładał realizację przewiertu sterowanego HDD w technologii Intersect pod rzeką Odrą.
- Na przebudowie gazociągu Goleniów - Police skorzysta gospodarka województwa zachodniopomorskiego. Dodatkowo dzięki takiemu sposobowi przeprowadzenia inwestycji możliwy będzie transport między Świnoujściem a Szczecinem jednostkami śródlądowymi o większym tonażu. – powiedział Krzysztof Jackowski, wiceprezes GAZ-SYSTEM.
Gazociąg Goleniów - Police jest jednym z najważniejszych elementów gazowej sieci przesyłowej na Pomorzu Zachodnim. Zasila w gaz m.in. miasto Szczecin oraz zakłady chemiczne w Policach. Inwestycja ta została podzielona na dwa etapy.
Pierwszy z nich obejmuje przekroczenie Roztoki Odrzańskiej metodą przejścia podziemnego oraz demontaż dwóch nitek starego gazociągu DN500 i DN400. Podczas tych prac na terenie Roztoki wykonano w listopadzie pierwszy w Polsce przewiert sterowany HDD w technologii Intersect, o długości 1814 m. Prace z wykorzystaniem tej metody polegały na jednoczesnym wierceniu otworu pilotowego z przeciwległych brzegów rzeki w dwóch kierunkach. Przewiert wraz z wciągnięciem gazociągu wykonywany był od września do listopada.
Drugi etap inwestycji rozpocznie się w przyszłym roku. Zgodnie z przyjętymi założeniami na terenie gmin Police oraz Stepnica zostanie ułożony nowy gazociąg o długości 8 km. W tym przypadku także zostanie wykorzystana technologia bezwykopowa. Łącznie wykonane zostaną cztery przewierty o długości od 700 m do 2 000 m. Zakończenie tego etapu planowane jest w 2023 roku.
Aspekt środowiskowy tego przedsięwzięcia jest także bardzo istotny. Zakres prac obejmuje bowiem usunięcie ok. 4 km odcinka starego gazociągu, biegnącego przez tereny Rezerwatu Olszanki. Demontaż rury znosi obowiązek utrzymania strefy kontrolowanej dla gazociągu, dlatego nie będzie potrzeby monitorowania i ingerowania w tamtejszą przyrodę. Efektem będzie większy rozwój fauny i flory oraz swobodna migracja zwierząt na terenie rezerwatu.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów